مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

776
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط خودکارآمدی بالینی و انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانشجویان رشته پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 20

چکیده

 b) مقدمه i) خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دو عامل کلیدی در فرآیند آموزش بالینی پرستاری به شمار می روند. این پژوهش با هدف تعیین ارتباط بین خودکارآمدی بالینی و انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانشجویان رشته پرستاری دانشکده های شرق گیلان انجام شد. c) روش ها i) این مطالعه توصیفی-همبستگی درسال 1396 بر روی 105 نفر از دانشجویان سال چهارم رشته پرستاری دانشکده های پرستاری شرق گیلان انجام شد. روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای بود. ابزار گردآوری داده ها, فرم مشخصات فردی, پرسشنامه های خودکارآمدی بالینی و انگیزه پیشرفت تحصیلی مک اینرنی بود. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های ضریب همبستگی اسپیرمن, آنالیز واریانس, t-test, کای اسکویر, یو من ویتنی از طریق نرم افزار SPSS درسطح معنی داری 0/05 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. d) یافته ها i) نتایج نشان داد 67 نفر از دانشجویان رشته پرستاری (63/8 درصد) دارای خودکارآمدی در سطح بالا بودند و میانگین نمره خودکارآمدی بالینی 15/48± 115/56 و انگیزه پیشرفت تحصیلی 28/05± 108/30 بود. بین سطح خودکارآمدی بالینی دانشجویان رشته پرستاری و انگیزه پیشرفت تحصیلی آنان رابطه معنی دار و مثبت وجود دارد (0/02=p و 0/21=r). بین سطح خودکارآمدی بالینی با متغیرهای محل سکونت (F=5/2 p=0/007) و محل تحصیل(Z=3/9 p=0/002) رابطه معنی دار وجود داشت و هم چنین بین علاقه به رشته پرستاری و انگیزه پیشرفت تحصیلی رابطه معنی دار (Z=1/99 p=0/04) مشاهده شد. e) نتیجه گیری i) طبق نتایج پژوهش, دانشجویان رشته پرستاری از خودکارآمدی بالا و انگیزه پیشرفت تحصیلی متوسطی برخوردار و انگیزه پیشرفت تحصیلی نیز با خودکارآمدی بالینی در ارتباط بود. همچنین بین انگیزه پیشرفت و علاقه به رشته پرستاری ارتباط وجوداشت. لذا شناسایی و بکارگیری راهکارهای موثر جهت افزایش علاقه, انگیزه پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان رشته پرستاری توصیه می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مطهری، مریم السادات، رحیمی بشر، معصومه، و قاسم نژاد، سیده مدینه. (1399). بررسی ارتباط خودکارآمدی بالینی و انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانشجویان رشته پرستاری. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 12(2 )، 10-20. SID. https://sid.ir/paper/403550/fa

    Vancouver: کپی

    مطهری مریم السادات، رحیمی بشر معصومه، قاسم نژاد سیده مدینه. بررسی ارتباط خودکارآمدی بالینی و انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانشجویان رشته پرستاری. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1399؛12(2 ):10-20. Available from: https://sid.ir/paper/403550/fa

    IEEE: کپی

    مریم السادات مطهری، معصومه رحیمی بشر، و سیده مدینه قاسم نژاد، “بررسی ارتباط خودکارآمدی بالینی و انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانشجویان رشته پرستاری،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 12، no. 2 ، pp. 10–20، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403550/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button