مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,165
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,284
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل تعیین کننده ارزش برند با رویکرد مالی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 32

چکیده

 در اندازه گیری ارزش برند دو دیدگاه قالب: مشتری محور و شرکت محور وجود دارد. دیدگاه مشتری محور همان دیدگاه بازاریابی و رفتارگرایان است که در تحقیقات آکر و کلر مورد اشاره قرار گرفته است. دیدگاه شرکت محور مبتنی بر داده های مالی است و جنبه سخت دارد. در رویکرد دوم شاخص کیو توبین از اوایل دهه 1990 به عنوان ارزش برند مورد استفاده قرار گرفته است. در ایران طی سالهای اخیر تحقیقات صورت گرفته در حوزه ارزش برند همگی از دید بازاریابی و رفتاری انجام شده و پرسشنامه محور هستند. در این تحقیق تلاش شده است تا با رویکرد شرکت محور و به کارگیری داده های واقعی ارزش برند و عوامل موثر بر آن شناسایی شود. با مطالعه ادبیات موضوع و الگوها و نتایج تحقیقات پیشین چهار فرضیه متناسب با چهار عامل اصلی موثر بر ارزش برند شرکتها تدوین شد. با به کارگیری الگوی پانل دیتای نامتوزان شامل 393 مشاهده از 84 شرکت طییک دوره 9 ساله (1388-1380) الگوی تحقیق آزمون شد. نتایج نشان داد که شدت تبلیغات (t=2.525 ;β=0.246), عمر شرکت ) (t=2.24 ;β=0.0209 و عمر برند (t=3.326; β=0.045) بر ارزش برند اثر مثبت دارند. خروجی ها همچنین حاکی از تایید نشدن اثر سهم بازار بر ارزش برند در سطح اطمینان 95% است t=1.695; β=0.467)).

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عزیزی، شهریار، درویشی، زهرا، و نمامیان، فرشید. (1390). بررسی عوامل تعیین کننده ارزش برند با رویکرد مالی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 10(6 (پیاپی 39))، 9-32. SID. https://sid.ir/paper/115498/fa

Vancouver: کپی

عزیزی شهریار، درویشی زهرا، نمامیان فرشید. بررسی عوامل تعیین کننده ارزش برند با رویکرد مالی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1390؛10(6 (پیاپی 39)):9-32. Available from: https://sid.ir/paper/115498/fa

IEEE: کپی

شهریار عزیزی، زهرا درویشی، و فرشید نمامیان، “بررسی عوامل تعیین کننده ارزش برند با رویکرد مالی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 10، no. 6 (پیاپی 39)، pp. 9–32، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115498/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا