مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,198
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,025
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مخارج تبلیغات و ارزش بازار

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 36

چکیده

 رقابت به گونه ای است که شرکت ها حتی از کمترین مبالغ سرمایه گذاری صرف نظر نمی کنند. در چنین شرایطی تبلیغات یکی از ابزار نیرومندسازی توان رقابتی شرکت هاست. با توجه به اهمیت تبلیغات در شرایط کنونی بازار رقابتی, این سوال پیش می آید که آیا نشان دادن مخارج تبلیغات به عنوان هزینه دوره در صورت های مالی صحیح است و آیا اثرات آتی مخارج تبلیغات بر ارزش بازار شرکت تاثیر دارد یا خیر. تحقیق حاضر به بررسی رابطه مخارج تبلیغات و ارزش بازار شرکت می پردازد. در این تحقیق از تحلیل رگرسیون استفاده شده است تا میزان اثر تبلیغات به عنوان متغیر مستقل بر ارزش بازار شرکت به عنوان متغیر وابسته مشخص شود. برای آزمون فرضیه های تحقیق از اطلاعات صورت های مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 1381 الی 1385 استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد که افزایش مخارج تبلیغات سبب افزایش ارزش بازار شرکت می شود. بنابراین می توان پیشنهاد کرد که مخارج تبلیغات به عنوان یکی از انواع دارایی های نامشهود (منابع شرکت) قلمداد و در صورت های مالی گزارش شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، رضوان، حیدرپور، فرزانه، و حسن زاده، مهشید. (1389). مخارج تبلیغات و ارزش بازار. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 9(3 (پیاپی 36))، 25-36. SID. https://sid.ir/paper/115540/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی رضوان، حیدرپور فرزانه، حسن زاده مهشید. مخارج تبلیغات و ارزش بازار. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1389؛9(3 (پیاپی 36)):25-36. Available from: https://sid.ir/paper/115540/fa

    IEEE: کپی

    رضوان حجازی، فرزانه حیدرپور، و مهشید حسن زاده، “مخارج تبلیغات و ارزش بازار،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 9، no. 3 (پیاپی 36)، pp. 25–36، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115540/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا