Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

329
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

472
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط ساختار بازار و شدت تبلیغات در صنایع کارخانه ای ایران

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 100

چکیده

 هدف این مقاله ارزیابی ارتباط درجه تمرکز به عنوان یک متغیر ساختاری و تبلیغات به عنوان یک متغیر رفتاری در صنایع ایران بود. برای این منظور از از داده های مربوط به کارگاه های صنعتی ایران براساس طبقه بندی بین المللی استاندارد صنایع (ISIC) در سطح کد های 4 رقمی طی سال های 1375-1392 استفاده شد. در این مقاله ارتباط U معکوس میان تمرکز و تبلیغات در صنایع ایران با استفاده از داده های پانل با اثرات ثابت مورد آزمون قرار گرفت. نتایج دلالت بر وجود رابطه U معکوس بین تمرکز و شدت تبلیغات در صنایع کارخانه ای ایران داشت. علاوه بر این یافته های این تحقیق نشان داد که متغیرهای اندازه صنعت و حاشیه سود صنایع, بر شدت تبلیغات اثر معنی دار اما معکوس داشته اند. در طی دوره مورد بررسی, یشترین شدت تبلیغات مربوط به صنایع تولید "صابون و مواد پاک کننده و لوازم بهداشتی و نظافت و عطرها و لوازم آرایش" و صنعت تولید "وسایل نقلیه موتوری" و صنعت تولید "وسایل خانگی", بود. .

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهیکی تاش، محمدنبی، و ایزدپناه، طلیعه. (1399). ارتباط ساختار بازار و شدت تبلیغات در صنایع کارخانه ای ایران. پژوهش های اقتصاد صنعتی، 4(13 )، 89-100. SID. https://sid.ir/paper/404709/fa

    Vancouver: کپی

    شهیکی تاش محمدنبی، ایزدپناه طلیعه. ارتباط ساختار بازار و شدت تبلیغات در صنایع کارخانه ای ایران. پژوهش های اقتصاد صنعتی[Internet]. 1399؛4(13 ):89-100. Available from: https://sid.ir/paper/404709/fa

    IEEE: کپی

    محمدنبی شهیکی تاش، و طلیعه ایزدپناه، “ارتباط ساختار بازار و شدت تبلیغات در صنایع کارخانه ای ایران،” پژوهش های اقتصاد صنعتی، vol. 4، no. 13 ، pp. 89–100، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404709/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا