مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

812
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

513
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه پرستاران شاغل در مراکز آموزشی - درمانی کرمانشاه در مورد آموزش مداوم در سال 1381

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 120

چکیده

 زمینه: با آموزش مداوم پرستاران می توانند به تغییرات سریع در سیستم بهداشتی پاسخ مناسب داده و مهارت های حرفه ای خود را افزایش دهند. آموزش مداوم فعالیت هایی از قبیل خواندن یک مجله حرفه ای یا کتاب های مرجع, گوش دادن به یک سخنرانی و یا مشاهده یک پرستار در حین کار را نیز شامل می شود.هدف: این مطالعه با هدف تعیین دیدگاه پرستاران در مورد آموزش مداوم, منابع مورد استفاده و نیازهای آموزش مداوم صورت گرفت.روش کار: این پژوهش مطالعه ای توصیفی مقطعی است که داده های آن توسط پرسشنامه ای که سوالات آن بر اساس مقیاس پنج درجه ای لیکرت تنظیم شده بود, جمع آوری گردید. 100 نفر از پرستاران شاغل در مراکز آموزشی - درمانی کرمانشاه در این مطالعه شرکت کردند.یافته ها: 37% از افراد مورد مطالعه مذکر و 63% مونث بودند. میانگین (انحراف معیار ±) سن 34.15 (±5.3) سال و سابقه کار 10.97 (3.8%) سال بود. 64% نمونه متاهل و 36% مجرد بودند. در بین انگیزه های شرکت در آموزش مداوم "بهبود مراقبت از بیمار" با میانگین نمره 3.89 مهم تر از سایر موارد ارزیابی شده بود. موانع شرکت در برنامه های آموزش مداوم با اندک تفاوتی اهمیت نسبتا یکسانی داشتند (حداقل و حداکثر میانگین نمره به ترتیب 3.19 و 3.39), "فرایند بیماری" به عنوان مهم ترین حیطه ای که نیاز به آموزش مداوم دارد با میانگین نمره 3.29 از سوی پرستاران مورد مطالعه مطرح گردید.نتیجه گیری: اهمیت دادن به آموزش مداوم در پرستاری امری مهم بوده و برای افزایش انگیزه پرستاران و کاهش موانع می توان با افزایش تعداد پرسنل, کاهش حجم کاری, تاثیر دادن شرکت در دوره های آموزشی در ارتقای افراد و اختصاص دادن زمان های خاص به امر آموزش مداوم, اقدام کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلالی، رستم. (1383). بررسی دیدگاه پرستاران شاغل در مراکز آموزشی - درمانی کرمانشاه در مورد آموزش مداوم در سال 1381. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 1(2)، 113-120. SID. https://sid.ir/paper/116735/fa

    Vancouver: کپی

    جلالی رستم. بررسی دیدگاه پرستاران شاغل در مراکز آموزشی - درمانی کرمانشاه در مورد آموزش مداوم در سال 1381. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1383؛1(2):113-120. Available from: https://sid.ir/paper/116735/fa

    IEEE: کپی

    رستم جلالی، “بررسی دیدگاه پرستاران شاغل در مراکز آموزشی - درمانی کرمانشاه در مورد آموزش مداوم در سال 1381،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 1، no. 2، pp. 113–120، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116735/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button