Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,701
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

741
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر مشکلات آموزشی دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

نویسندگان

 , , | صدور گواهی نویسنده 

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 33

چکیده

 زمینه و هدف: دانشجویان خارجی در حین تحصیل با مشکلات آموزشی مختلفی مواجه می شوند که ادامه تحصیل در کشور میزبان را برای آن ها دشوار می سازد. با توجه به اهمیت مشکلات آموزشی دانشجویان خارجی و شناسایی عوامل موثر در کاهش مشکلات آنان, پژوهش حاضر به بررسی مشکلات آموزشی دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخت.روش کار: این مطالعه از نوع کمی- کیفی بود که به روش توصیفی- تحلیلی انجام شد. در بخش کیفی, با 14 نفر از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مصاحبه صورت گرفت و در بخش کمی نیز 56 نفر از دانشجویان به شیوه نمونه گیری تصادفی متناسب با حجم نمونه, انتخاب شدند. از مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسش نامه محقق ساخته برای جمع آوری اطلاعات استفاده گردید. داده ها با استفاده از روش مقوله بندی, آمار توصیفی, آزمون های تعقیبی, ANOVA,t  تک متغیره و رگرسیون چند متغیره در نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: مشکلات آموزشی دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بخش کیفی شامل «ضعف در فهم زبان فارسی, متفاوت بودن نظام آموزشی, نامناسب بودن روش تدریس استادان و نارضایتی از کتاب های درسی» بود. در بخش کمی, مشکلات آموزشی در سطح 0.05 معنی دار نبود. همچنین, مشکلات دانشجویان بر حسب فرهنگ و طول اقامت در ایران تفاوت معنی داری داشت.نتیجه گیری: نتایج مربوط به عوامل پیش بینی کننده مشکلات آموزشی نشان داد که مواردی مانند عدم تشابه فرهنگی و حضور کمتر در ایران, پیش بینی کننده می باشد. بر این اساس, با آشنا کردن دانشجویان خارجی با آداب و رسوم ایرانی و برگزاری کلاس های توجیهی در معرفی نظام آموزشی ایران, می توان به ایجاد انگیزه یادگیری و در نتیجه کاهش مشکلات آموزشی آن ها کمک کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    . (1395). بررسی عوامل موثر بر مشکلات آموزشی دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 13(1)، 20-33. SID. https://sid.ir/paper/116776/fa

    Vancouver: کپی

    . بررسی عوامل موثر بر مشکلات آموزشی دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1395؛13(1):20-33. Available from: https://sid.ir/paper/116776/fa

    IEEE: کپی

    ، “بررسی عوامل موثر بر مشکلات آموزشی دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 13، no. 1، pp. 20–33، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116776/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا