مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

50
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

21
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان با استفاده از مقیاس لیکرت و مقیاس عددی در دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان

صفحات

 صفحه شروع 495 | صفحه پایان 502

چکیده

 1هدف: علی رغم مشاهده دقت بالای ارزشیابی با مقیاس عددی در مطالعات گذشته, دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی سمنان عملکرد اساتید را با استفاده از مقیاس طیف لیکرت بررسی می کنند. این مسئله می تواند دقت ارزشیابی اساتید را در دانشگاه کاهش دهد و اساتید بازخورد مناسبی از ارزشیابی دروس خود نداشته باشند. بنابراین هدف از مطالعه حاضر مقایسه بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان با استفاده از مقیاس لیکرت و مقیاس عددی در دانشکده توان بخشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان می باشد. مواد و روش ها: در این مطالعه ی توصیفی تحلیلی, 130 نفر از دانشجویان دانشکده توان بخشی شرکت داشتند که در دو گروه 65 نفره قرار گرفتند. شیوه های ارزشیابی اساتید در این مطالعه شامل روش رایج ارزشیابی (نمره دهی بر اساس طیف لیکرت) و شیوه جدید نمره دهی عددی بود. سپس داده های به دست آمده از ارزشیابی دانشجویان وارد نرم افزار SPSS گردیده و مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. یافته ها: یافته ها نشان داد که میانگین نمرات ارزشیابی اساتید در تمام سوالات با استفاده از مقیاس عددی بیش تر از روش کیفی با استفاده از طیف لیکرت بود. هم چنین نتایج نشان داد که اختلاف بین دو روش ارزشیابی در 6 مورد از سوالات ارزشیابی از لحاظ آماری معنی دار بوده و در گروه ارزشیابی با مقیاس عددی به طور معنی داری بالاتر بود (05/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button