مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

868
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

537
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط معدل تحصیلی با نتایج اولین تجربه آزمون به روش کتاب باز در دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه

صفحات

 صفحه شروع 419 | صفحه پایان 425

چکیده

 زمینه و هدف: آزمون کتاب باز Open book examination) یا (OBE که به صورت دسترسی آزاد به منابع انجام می شود, در درک بهتر مفاهیم و دستیابی به سطوح بالاتر تاکسونومی Bloom موثر می باشد. این مطالعه با هدف بررسی ارتباط معدل تحصیلی با نتایج OBE و میزان پردازش عمقی اطلاعات Deep information processing) یا (DIP و نیز بیان دیدگاه دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه در مورد OBE انجام شد.روش کار: در مطالعه توصیفی حاضر, 34 دانشجوی پزشکی ترم سوم شرکت کردند. تاریخ و مدت زمان آزمون, مباحث مورد نظر, چهار گزینه ای بودن سوالات و کتاب منبع اصلی مطالعه, دو هفته قبل از انجام آزمون اطلاع رسانی شد, اما دانشجویان تا برگزاری آزمون از روش انجام آن به صورت OBE آگاهی نداشتند. پس از برگزاری آزمون به روشOBE , نظرسنجی از دانشجویان و ارزیابی میزان DIP به صورت بی نام انجام گرفت. اطلاعات به شکل شاخص های توصیفی ارایه گردید. در نهایت داده ها توسط آزمونt , همبستگی معدل نمره آزمون و با DIP در نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین سنی دانشجویان 0.12±24.85 سال و معدل تحصیلی, نمره آزمون و امتیاز پرسش نامه DIP به ترتیب 0.22±15.4, 0.33±6.58 و 1.37±74.5 بود. تفاوت آماری معنی داری بین پسران و دختران در متغیرهای مذکور وجود نداشت. ضریب Pearson معدل تحصیلی با نمرات آزمون (0.272) و با امتیاز پرسش نامه DIP (-0.258) معنی دار نبود. 91 درصد دانشجویان فهم مطلب را شرط موفقیت در OBE و فقط 3 درصد دانشجویان آن را موجب کاهش انگیزه شرکت در کلاس دانستند.نتیجه گیری: معدل تحصیلی در دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه بر اساس نتایج آزمون های معمول, شاخص مناسبی از موفقیت در OBE و درک عمقی اطلاعات نیست و تجربه OBE ممکن است در افزایش آگاهی این دانشجویان از نقاط ضعفشان در درک مفاهیم, استدلال و برقراری ارتباط بین آموخته ها موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدمهران. (1394). بررسی ارتباط معدل تحصیلی با نتایج اولین تجربه آزمون به روش کتاب باز در دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 12(2)، 419-425. SID. https://sid.ir/paper/116829/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدمهران. بررسی ارتباط معدل تحصیلی با نتایج اولین تجربه آزمون به روش کتاب باز در دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1394؛12(2):419-425. Available from: https://sid.ir/paper/116829/fa

    IEEE: کپی

    سیدمهران حسینی، “بررسی ارتباط معدل تحصیلی با نتایج اولین تجربه آزمون به روش کتاب باز در دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 12، no. 2، pp. 419–425، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116829/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button