مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,359
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روند تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مقطع علوم پایه (مقاله کوتاه)

صفحات

 صفحه شروع 148 | صفحه پایان 151

چکیده

 زمینه و هدف: دانشگاه ها می توانند با ارزیابی درونی و بیرونی وضعیت آموزشی خود, نقاط ضعف و قوت را تعیین و راهکارهای مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش انتخاب نمایند. این مطالعه با هدف تعیین عوامل آموزشی و دموگرافیک تاثیر گذار بر موفقیت و شکست دانشجویان پزشکی بیرجند در امتحانات جامع علوم پایه صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه توصیفی تحلیلی رده و رتبه تمام دروس مورد آزمون و میانگین نمره امتحان جامع 150 دانشجوی شرکت کننده در امتحان جامع علوم پایه از پرونده های آموزشی استخراج و نظرات آنان در مورد عوامل موثر بر موفقیت در امتحانات به وسیله پرسشنامه جمع آوری گردید.یافته ها: افراد مجرد, با سهمیه مناطق, کم سن, طول دوره علوم پایه 5/2 سال و معدل کل دوره علوم پایه بیشتر یا مساوی با میانگین کل, در امتحان جامع موفق تر بودند. این دانشگاه در درس های بافت شناسی و حشره شناسی از رده قابل قبول و متوسط به رده بسیار خوب و در درس های آناتومی, بهداشت, انگل شناسی, معارف اسلامی و ویروس شناسی از رده متوسط به رده بسیار خوب ارتقا یافته است. متوسط قبولی این دانشگاه در امتحانات جامع علوم پایه تمام دوره ها 37/92 درصد بود.نتیجه گیری: سیاست های آموزشی دانشگاه موجب حرکت رو به رشد در زمینه پیشرفت علمی دانشجویان شده است و بر اساس نظرات دانشجویان, عواملی چون برنامه ریزی بهتر و جدی تر, رعایت انضباط آموزشی, استفاده از منابع معرفی شده از سوی وزارتخانه و ترغیب دانشجویان به استفاده از کتب به جای جزوه در موفقیت آنان موثر بوده.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خزاعی، زهره، خزاعی، زهرا، و بابایی، میثم. (1387). بررسی روند تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مقطع علوم پایه (مقاله کوتاه). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 5(2)، 148-151. SID. https://sid.ir/paper/116840/fa

    Vancouver: کپی

    خزاعی زهره، خزاعی زهرا، بابایی میثم. بررسی روند تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مقطع علوم پایه (مقاله کوتاه). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1387؛5(2):148-151. Available from: https://sid.ir/paper/116840/fa

    IEEE: کپی

    زهره خزاعی، زهرا خزاعی، و میثم بابایی، “بررسی روند تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مقطع علوم پایه (مقاله کوتاه)،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 5، no. 2، pp. 148–151، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116840/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button