مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

924
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

648
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری مهارت های بالینی ماما روستاهای شرکت کننده در یک کارگاه آموزش مداوم مامایی

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 172

چکیده

 زمینه و هدف: شواهد نشان می دهد دوره های آموزش مداوم کارکنان در افزایش مهارت های بالینی و کیفیت مراقبت از بیمار تاثیر چندانی نداشته اند که بیانگر لزوم تحول در روش های آموزشی در این دوره ها می باشد. لذا این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش تلفیقی بر سطح مهارت های بالینی ماما روستاهای شرکت کننده در یک دوره آموزش مداوم, صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه تجربی 63 نفر از شرکت کنندگان در یک دوره آموزش مداوم به روش تخصیص تصادفی در دو گروه آموزش تلفیقی و متداول قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها, پرسش نامه و آزمون ایستگاهی سنجش مهارت های بالینی بود. پس از انجام پیش آزمون, برنامه آموزشی اختصاصی هر گروه در زمینه فوریت های مامایی به مدت 8 ساعت و در طی دو روز اجرا گردید. بلافاصله و یک ماه پس از پایان دوره, مهارت شرکت کنندگان توسط آزمون ایستگاهی ارزشیابی شد.یافته ها: میانگین نمرات پیش آزمون در دو گروه تفاوت معنی داری را نشان نداد اما میانگین نمرات گروه آموزش تلفیقی نسبت به گروه آموزش متداول, در پس آزمون (60.09 در مقابل 48.23) و در آزمون ثبات (51.16 در مقابل 40.55), افزایش معنی داری داشت (در هر دو مورد P=0.0001). تفاوت میانگین نمره مهارت گروه آموزش تلفیقی در پیش آزمون و پس آزمون و همچنین در پیش آزمون و آزمون ثبات به طور معنی داری بیش از گروه آموزش متداول بود (در هر دو مورد P=0.0001).نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشانگر افزایش بیشتر سطح مهارت ها و ثبات آموخته ها در گروه آموزش تلفیقی بود, لذا پیشنهاد می گردد در کارگاه های آموزش مداوم از روش تلفیقی جهت آموزش مهارت های بالینی استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بحری بیناباج، نرجس، خدیوزاده، طلعت، و بحری بیناباج، نسرین. (1388). تاثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری مهارت های بالینی ماما روستاهای شرکت کننده در یک کارگاه آموزش مداوم مامایی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 6(2)، 165-172. SID. https://sid.ir/paper/116889/fa

    Vancouver: کپی

    بحری بیناباج نرجس، خدیوزاده طلعت، بحری بیناباج نسرین. تاثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری مهارت های بالینی ماما روستاهای شرکت کننده در یک کارگاه آموزش مداوم مامایی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1388؛6(2):165-172. Available from: https://sid.ir/paper/116889/fa

    IEEE: کپی

    نرجس بحری بیناباج، طلعت خدیوزاده، و نسرین بحری بیناباج، “تاثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری مهارت های بالینی ماما روستاهای شرکت کننده در یک کارگاه آموزش مداوم مامایی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 6، no. 2، pp. 165–172، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116889/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button