مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

894
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

543
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان تطابق برنامه های آموزشی بخش چشم دانشکده پزشکی شیراز با اولویت های آموزشی موردنیاز پزشک عمومی، مقاله کوتاه

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 197

چکیده

 زمینه و هدف: گسترش روزافزون حجم و عمق دانش پزشکی, تعریف نقش و رسالت های جدید برای پزشکان عمومی و محدودبت منابع و زمان در آموزش پزشکی, اهمیت رعایت اولویت های آموزشی را به ویژه در آموزش پزشک عمومی روشن می سازد. هدف از مطالعه, بررسی میزان تطابق برنامه آموزشی بخش چشم دانشکده پزشکی شیراز با اولویت های آموزشی موردنیاز پزشک عمومی بود.روش کار: این پایان نامه به بررسی دو بعد آموزش نظری چشم پزشکی یعنی کلاس های نظری و آزمون های پایان بخش پرداخت. ابتدا جزء مورد بحث بیماری مطرح شده در کلاس یا سوال تعیین و سپس درجه اولویت آن از A تا D بر اساس مطالعه جامعی که در دانشگاه شهید بهشتی انجام شده بود, تعیین شد. سپس مجموع اولویت های A تا D محاسبه و میزان تطابق نتایج به دست آمده با اولویت های مورد انتظار, از طریق آزمون Chi-sguare و با نرم افزار  SPSSتعیین گردید.یافته ها: در هر دو بخش کلاس ها و آزمون ها تفاوت قابل توجهی بین موارد ارایه شده به دانشجویان و اولویت های مورد انتظار مشاهده شد؛ به گونه ای که بعضی از اولویت های ضروری کمتر آموزش داده می شدند یا برعکس بعضی از مواردی که اولویت نداشتند, مورد تاکید قرار می گرفتند (P<0.05).نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که در برخی موارد به اولویت های A کمتر و به اولویت های B,C  و D بیشتر از حد مورد انتظار پرداخته شده است. با توجه به این که تعیین اولویت ها بر اساس مطالعه جامع و کاملی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صورت گرفته است که مورد تایید استادان دانشگاه شیراز نیز بود, نیاز به بازنگری در آموزش اولویت ها وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجابت، محمود، هاشم پور، محمدهاشم، حیدری، مجتبی، و امینی، میترا. (1391). میزان تطابق برنامه های آموزشی بخش چشم دانشکده پزشکی شیراز با اولویت های آموزشی موردنیاز پزشک عمومی, مقاله کوتاه. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 9(2)، 191-197. SID. https://sid.ir/paper/116904/fa

    Vancouver: کپی

    نجابت محمود، هاشم پور محمدهاشم، حیدری مجتبی، امینی میترا. میزان تطابق برنامه های آموزشی بخش چشم دانشکده پزشکی شیراز با اولویت های آموزشی موردنیاز پزشک عمومی, مقاله کوتاه. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1391؛9(2):191-197. Available from: https://sid.ir/paper/116904/fa

    IEEE: کپی

    محمود نجابت، محمدهاشم هاشم پور، مجتبی حیدری، و میترا امینی، “میزان تطابق برنامه های آموزشی بخش چشم دانشکده پزشکی شیراز با اولویت های آموزشی موردنیاز پزشک عمومی, مقاله کوتاه،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 9، no. 2، pp. 191–197، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116904/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button