مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,455
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

625
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل مرتبط با نگرش دانشجویان علوم پزشکی اصفهان به پذیرش یادگیری از طریق تلفن همراه با استفاده از مدل پذیرش فناوری

صفحات

 صفحه شروع 110 | صفحه پایان 117

چکیده

 زمینه و هدف: یادگیری از طریق تلفن همراه به عنوان مرحله جدیدی از توسعه یادگیری الکترونیکی, در پی ارایه فرصت هایی جهت انتقال اطلاعات, تقویت و بهبود یادگیری در دانشجویان می باشد, از این رو, این مطالعه با هدف بررسی عوامل نگرشی موثر در پذیرش یادگیری از طریق تلفن همراه توسط دانشجویان علوم پزشکی پرداخته است.روش کار: این پژوهش از نوع توصیفی, همبستگی است. جامعه پژوهش را کلیه دانشجویان علوم پزشکی اصفهان تشکیل دادند, که برای نمونه تعداد 214 نفر از دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی بر اساس شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای, متناسب با حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه بود که پرسش های آن, بر اساس سازه ها و عوامل تشکیل دهنده مدل پذیرش فناوری Davis و همکاران, تنظیم شد. روایی پرسش نامه با روش اعتبار محتوا و پایایی آن با روش Cronbach’s alpha تعیین شد.یافته ها: متغیرهای برداشت ذهنی از آسانی استفاده, برداشت ذهنی از مفید بودن, نگرش دانشجویان نسبت به استفاده و تصمیم به استفاده به عنوان عوامل نگرشی موثر, دارای اثرات مثبت بر پذیرش و استفاده از تلفن همراه جهت یادگیری در سطح 0.01 در میان دانشجویان است.نتیجه گیری: بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها, مدل پذیرش یادگیری از طریق تلفن همراه در جامعه مورد مطالعه تایید و بر همین اساس قابلیت به کارگیری در جامعه مورد نظر را دارا است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زمانی، بی بی عشرت، ببری، حسن، و موسوی، ستاره. (1391). عوامل مرتبط با نگرش دانشجویان علوم پزشکی اصفهان به پذیرش یادگیری از طریق تلفن همراه با استفاده از مدل پذیرش فناوری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 9(2)، 110-117. SID. https://sid.ir/paper/116908/fa

    Vancouver: کپی

    زمانی بی بی عشرت، ببری حسن، موسوی ستاره. عوامل مرتبط با نگرش دانشجویان علوم پزشکی اصفهان به پذیرش یادگیری از طریق تلفن همراه با استفاده از مدل پذیرش فناوری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1391؛9(2):110-117. Available from: https://sid.ir/paper/116908/fa

    IEEE: کپی

    بی بی عشرت زمانی، حسن ببری، و ستاره موسوی، “عوامل مرتبط با نگرش دانشجویان علوم پزشکی اصفهان به پذیرش یادگیری از طریق تلفن همراه با استفاده از مدل پذیرش فناوری،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 9، no. 2، pp. 110–117، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116908/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا