Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,426
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,234
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه مقدماتی تاثیر آموزش مبتنی بر تلفن همراه بر میزان یادگیری دانشجویان دندانپزشکی در درس پاتولوژی دهان عملی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 26

چکیده

 زمینه و هدف: تلفن همراه فرصتی ارزشمند را برای اساتید و دانشجویان فراهم کرده است. کتاب های الکترونیکی همراه یکی از منابع کمک آموزشی هستند که هنوز در دانشگاه های علوم پزشکی ایران برنامه مشخصی برای استفاده از آن ها وجود ندارد. تحقیق حاضر با هدف ارزیابی آموزش مبتنی بر تلفن همراه جهت درس پاتولوژی دهان عملی انجام شد.روش بررسی: قسمتی از محتوای درس پاتولوژی دهان عملی 1 به صورت فایل پاورپوینت و تصاویر آماده شد و برای اجرای آن از نرم افزار office suite کمک گرفته شد. 30 نفر از دانشجویان ترم 6 دندانپزشکی عمومی به دو گروه مساوی تقسیم شده و در نوبت نخست, برای یک گروه تدریس به شیوه حضوری و برای گروه دیگر تدریس با استفاده از تلفن همراه صورت پذیرفت. پس از مدتی امتحان آموزش حضوری و مجازی از دو گروه فوق برگزار گردید. در نوبت دوم, جای این دو گروه با یکدیگر عوض شد ولی محتوای تدریس شده تغییر نیافت. ارزشیابی مجدد آموزش مجازی و حضوری دو گروه پس از مدتی صورت گرفت. در پایان با استفاده از آزمون های آماری تاثیر این دو روش تدریس بر روی یادگیری دانشجویان با یکدیگر مقایسه شد.یافته ها: یافته ها نشان داد که آموزش مبتنی بر موبایل به طور معنی داری بر نمرات پایانی دانشجویان تاثیرگذار است (P=0.014) و میانگین نمرات گروهی که با موبایل شروع کردند به طور معنی داری بیشتر از میانگین نمرات گروهی بود که با آموزش حضوری شروع کرده اند.نتیجه گیری: از آموزش مبتنی بر تلفن همراه می توان به عنوان شیوه آموزش کمکی برای آموزش حضوری بهره جست.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بابازاده کمانگر، مصطفی، جهانیان، ایمان، قلی نیا، همت، و عباس زاده، حمید. (1395). مطالعه مقدماتی تاثیر آموزش مبتنی بر تلفن همراه بر میزان یادگیری دانشجویان دندانپزشکی در درس پاتولوژی دهان عملی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(22)، 21-26. SID. https://sid.ir/paper/219269/fa

Vancouver: کپی

بابازاده کمانگر مصطفی، جهانیان ایمان، قلی نیا همت، عباس زاده حمید. مطالعه مقدماتی تاثیر آموزش مبتنی بر تلفن همراه بر میزان یادگیری دانشجویان دندانپزشکی در درس پاتولوژی دهان عملی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(22):21-26. Available from: https://sid.ir/paper/219269/fa

IEEE: کپی

مصطفی بابازاده کمانگر، ایمان جهانیان، همت قلی نیا، و حمید عباس زاده، “مطالعه مقدماتی تاثیر آموزش مبتنی بر تلفن همراه بر میزان یادگیری دانشجویان دندانپزشکی در درس پاتولوژی دهان عملی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 22، pp. 21–26، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219269/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا