مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مهارت همدلی و ارتباط آن با برخی از عوامل دموگرافیک در دانشجویان مامایی

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 148

چکیده

 پیش زمینه و هدف: همدلی یک عنصر ضروری در عملکرد مامایی است که نقش اساسی در ایجاد و کیفیت ارتباط با بیمار دارد. ارتباط موثر, گرم و همدلانه, نتایج بالینی را بهبود بخشیده, در پیشرفت درمان و افزایش انگیزه بیمار برای شرکت فعال در درمان مهم است. با توجه به اهمیت همدلی در کیفیت رابطه و نتایج درمان این مطالعه باهدف بررسی مهارت همدلی در دانشجویان مامایی انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-تحلیلی در سال 1394 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد. در این مطالعه کلیه دانشجویان مامایی ترم 5 و 7(73 نفر) و 219 مادر باردار شرکت کردند. به ازای هر دانشجو 3 مادر باردار به شیوه نمونه گیری در دسترس, وارد مطالعه شدند. جهت ارزیابی عملکرد همدلانه دانشجویان, پرسشنامه تعدیل شده «درک بیمار از همدلی پزشک», توسط مادران باردار شرکت کننده و جهت ارزیابی همدلی, پرسشنامه« همدلی جفرسون ویژه پزشکان و پرسنل بهداشتی» به روش خودارزیابی توسط دانشجویان تکمیل شد. سپس اطلاعات وارد نرم افزار SPSS شده و در سطح آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: میانگین نمرات عملکرد همدلانه دانشجویان (58/9± 38/89) و میانگین نمرات همدلی (01/6± 36/80) بود. نتایج نشان دادند بین عملکرد همدلانه با برخی از اطلاعات دموگرافیک دانشجویان رابطه آماری معنی داری وجود دارد. بحث و نتیجه گیری: : نتایج این مطالعه نشان می دهد مهارت های همدلی دانشجویان مامایی در سطح خوب است بااین حال با توجه به اهمیت همدلی در بهبود نتایج بالینی, تقویت فضای همدلی بین دانشجویان و بیماران ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزتی، راحله، تفضلی، مهین، مظلوم، سیدرضا، و اصغری پور، نگار. (1397). ارزیابی مهارت همدلی و ارتباط آن با برخی از عوامل دموگرافیک در دانشجویان مامایی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 16(2 ( پی در پی 103) )، 139-148. SID. https://sid.ir/paper/366617/fa

    Vancouver: کپی

    عزتی راحله، تفضلی مهین، مظلوم سیدرضا، اصغری پور نگار. ارزیابی مهارت همدلی و ارتباط آن با برخی از عوامل دموگرافیک در دانشجویان مامایی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1397؛16(2 ( پی در پی 103) ):139-148. Available from: https://sid.ir/paper/366617/fa

    IEEE: کپی

    راحله عزتی، مهین تفضلی، سیدرضا مظلوم، و نگار اصغری پور، “ارزیابی مهارت همدلی و ارتباط آن با برخی از عوامل دموگرافیک در دانشجویان مامایی،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 16، no. 2 ( پی در پی 103) ، pp. 139–148، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366617/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button