مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

911
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

363
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه مدل عوامل موثر بر قصد استفاده از فن آوری اطلاعات در آموزش و یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 471 | صفحه پایان 484

چکیده

 زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر, ارایه مدل عوامل موثر بر قصد استفاده از فن آوری اطلاعات در آموزش و یادگیری دانشجویان دانشگاه های پیام نور فارس و علوم پزشکی شیراز بود.روش کار: این مطالعه از نوع مقطعی با استفاده از فرمول Krejcie و Morgan و با در نظر گرفتن پرسش نامه های بازگشت داده نشده و حذف پرسش نامه های ناقص صورت گرفت. 120 پرسش نامه از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و 317 پرسش نامه از دانشجویان دانشگاه پیام نور استان فارس با استفاده از روش آماری تحلیل مسیر و نرم افزار AMOS تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: تاثیر سهولت استفاده در قصد استفاده از فن آوری دانشجویان پیام نور (0.338) بیشتر از دانشجویان علوم پزشکی (0.204) و تاثیر سودمندی استفاده در قصد استفاده از فن آوری دانشجویان علوم پزشکی (0.280) بیشتر از دانشجویان پیام نور (0.218) بود. در نهایت تاثیر نیل به هدف در سهولت استفاده از فن آوری دانشجویان پیام نور (0.356) بیشتر از دانشجویان علوم پزشکی (0.255) مشاهده شد. در سایر ضرایب مسیر, بین مدل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و پیام نور تفاوت معنی داری وجود نداشت.نتیجه گیری: مدل طراحی شده با داده ها برازش مناسب و قابل قبولی نشان داد. با توجه به تایید فرضیه های موردنظر, مدل علی ارایه شده در پژوهش حاضر مدل مناسبی برای دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی است که یادگیری مبتنی بر فن آوری را به عنوان یکی از راهبردهای مهم در دوره های مجازی خود در نظر دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالبی، سعید، مظلومیان، سعید، اکبری، احمدرضا، و داوودی، عفیفه. (1393). ارایه مدل عوامل موثر بر قصد استفاده از فن آوری اطلاعات در آموزش و یادگیری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 11(4 )، 471-484. SID. https://sid.ir/paper/116921/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی سعید، مظلومیان سعید، اکبری احمدرضا، داوودی عفیفه. ارایه مدل عوامل موثر بر قصد استفاده از فن آوری اطلاعات در آموزش و یادگیری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1393؛11(4 ):471-484. Available from: https://sid.ir/paper/116921/fa

    IEEE: کپی

    سعید طالبی، سعید مظلومیان، احمدرضا اکبری، و عفیفه داوودی، “ارایه مدل عوامل موثر بر قصد استفاده از فن آوری اطلاعات در آموزش و یادگیری،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 11، no. 4 ، pp. 471–484، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116921/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button