مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,255
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

776
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجربیات اعضای هیات علمی از روند ارتقای مرتبه علمی

صفحات

 صفحه شروع 485 | صفحه پایان 499

چکیده

 زمینه و هدف: حفظ و ارتقای حرفه ای اعضای هیات علمی یکی از مهم ترین عواملی است که در ارزیابی شاخص های اختصاصی عملکرد هر دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد و تحقق آن نتایج بهتری را در خروجی های این سیستم ایجاد می کند. مطالعه حاضر برای شناسایی روند ارتقا و موانع و مشکلات آن و با هدف کشف, توصیف و تفسیر تجارب اعضای هیات علمی در مورد فرایند ارتقای مرتبه علمی طراحی و اجرا شد.روش کار: در این مطالعه, رویکرد پدیدارشناسی جهت کسب اطلاعات غنی درباره تجربه اعضای هیات علمی از روند ارتقای حرفه ای مورد استفاده قرار گرفت. شرکت کنندگان 22 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بودند که به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه انفرادی نیمه ساختار یافته و جهت تحلیل از روش van Manen استفاده گردید.یافته ها: تحلیل داده های مصاحبه منجر به ایجاد مضمون اصلی «گذر از باتلاق حرفه ای ارتقای آکادمیک» و پنج زیرمضمون شد که شامل «مشکلات مربوط به فرایند اداری, مشکلات مربوط به عملکرد کمیته ها, مشکلات مربوط به صلاحیت عمومی, مشکلات مربوط به کلیت آیین نامه ارتقای مرتبه علمی و عوامل انگیزشی» بود.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه بر مسایل پیش روی فرایند ارتقا تاکید می کند. کیفیت سنجی, همگن سازی فرایندها و به کارگیری نیروی متخصص در کمیته های دانشکده از عوامل تاثیرگذار بر روند ارتقا است. نتایج مطالعه حاضر می تواند سیاست گذاران و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی در سطوح مختلف را در تصمیم گیری ها و یافتن راهکارهایی برای تسهیل فرایندهای ارتقای آکادمیک و برطرف کردن مشکلات و موانع یاری رساند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی مونقی، حسین، ژیانی فرد، اکرم، جعفرزاده، حمید، بهنام، حمیدرضا، و توکل افشاری، جلیل. (1393). تجربیات اعضای هیات علمی از روند ارتقای مرتبه علمی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 11(4 )، 485-499. SID. https://sid.ir/paper/116931/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی مونقی حسین، ژیانی فرد اکرم، جعفرزاده حمید، بهنام حمیدرضا، توکل افشاری جلیل. تجربیات اعضای هیات علمی از روند ارتقای مرتبه علمی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1393؛11(4 ):485-499. Available from: https://sid.ir/paper/116931/fa

    IEEE: کپی

    حسین کریمی مونقی، اکرم ژیانی فرد، حمید جعفرزاده، حمیدرضا بهنام، و جلیل توکل افشاری، “تجربیات اعضای هیات علمی از روند ارتقای مرتبه علمی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 11، no. 4 ، pp. 485–499، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116931/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button