مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,179
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

234
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی شاخص های خدمات اجرایی ارتقای مرتبه علمی: دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی ایران

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 30

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از شاخص های ارتقای مرتبه علمی, فعالیت هایی است که هیات علمی در اداره و مدیریت دانشگاه و جامعه ارایه می دهد. هدف از این مطالعه ارزیابی منطقی بودن و قابلیت دستیابی شاخص های خدمات اجرایی ارتقای مرتبه علمی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی ایران در سال 90-1389بود.روش بررسی: مطالعه ای توصیفی- مقطعی در 13 دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام, و با نمونه گیری طبقه ای 350 نفر انتخاب شدند. پرسشنامه ای محقق ساخته با مقیاس درجه بندی 1 تا 5 نمره ای, منطقی بودن و قابلیت دستیابی به شاخص های خدمات اجرایی آیین نامه ارتقای را بررسی نمود. میانگین و انحراف معیار نمرات منطقی بودن و قابلیت دستیابی هر شاخص محاسبه و گزارش شد.یافته ها: مجموع یازده شاخص خدمات اجرایی ارتقا, از نظر منطقی بودن و قابلیت دستیابی به ترتیب میانگین 32.18±12.11 و 39.37±11.58 را از کل نمره 55 کسب نمودند. منطقی ترین نمره شاخص فعالیت ها را مجری طرح پژوهشی, فعالیت اجرایی در مرکز توسعه آموزش (EDC), مدیریت در رده های مختلف, و قابل دستیابی ترین فعالیت ها را, فعالیت در مجلات علمی, مجری طرح پژوهشی, فعالیت اجرایی در EDC, و فعالیت موثر در انجمن های علمی کسب نمودند.نتیجه گیری: هیات علمی, شاخص های اجرایی ارتقا را چندان منطقی ندانسته ولی دستیابی به این شاخص ها را تا حدی امکان پذیر می پندارند. بازنگری معیارهای ارتقا و تطبیق آن با ارزش مسوولیت ها, همراه با توسعه مهارت های مدیریتی, و ایجاد فرصت کافی برای مشارکت در انواع وظایف خدماتی وتسهیل همکاری با مجلات و انجمن های حرفه ای, می توانند دستیابی به شاخص های خدمات اجرایی ارتقا را تسهیل نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    توتونچی، مینا، یمانی، نیکو، طالقانی، فریبا، و چنگیز، طاهره. (1393). ارزیابی شاخص های خدمات اجرایی ارتقای مرتبه علمی: دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی ایران. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 7(14)، 20-30. SID. https://sid.ir/paper/219185/fa

    Vancouver: کپی

    توتونچی مینا، یمانی نیکو، طالقانی فریبا، چنگیز طاهره. ارزیابی شاخص های خدمات اجرایی ارتقای مرتبه علمی: دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی ایران. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛7(14):20-30. Available from: https://sid.ir/paper/219185/fa

    IEEE: کپی

    مینا توتونچی، نیکو یمانی، فریبا طالقانی، و طاهره چنگیز، “ارزیابی شاخص های خدمات اجرایی ارتقای مرتبه علمی: دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی ایران،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 14، pp. 20–30، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219185/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button