مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,627
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,131
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی پیشرفته عملکرد بالینی دانشجویان پزشکی: چالش ها، روش ها و رویکردها (مقاله مروری)

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 70

چکیده

 زمینه: ارزیابی توانمندی های بالینی یکی از وظایف بسیار پیچیده و مشکل در حیطه آموزش پزشکی می باشد. امروزه مقوله ارزیابی عملکرد بالینی به نحو چشمگیری بیمار- محور و دانشجو- مدار شده است. در روش سنتی, روش های ارزشیابی بالینی شامل مشاهدات اساتید, آزمون های شفاهی و تست های چند گزینه ای است. افزایش حجم کاری اساتید بالینی, نارضایتی از شیوه های سنتی ارزیابی مهارت های بالینی و پیشرفت های به وجود آمده در رشته های روانشناسی و آموزش منجر به شکل گیری ماهیت جدید و ایجاد انواع روش های ارزیابی عملکرد با تعریف مشخص گردیده است. توانمندی های بالینی عبارت است از: جمع آوری اطلاعات از بیمار با گرفتن شرح حال و معاینه فیزیکی, ادغام این اطلاعات برای رسیدن به تشخیص, انتخاب آزمایشات مناسب برای تایید تشخیص و مدیریت موثر بیماری. امروزه چندین حیطه در جهت گیری ارزیابی عملکرد در آموزش پزشکی, پیشنهاد شده است:الف: ارزیابی های توسعه یافته محلی مبتنی بر شواهدب: شناخت پیامدهای آموزشی و عوامل ارزیابی غیر شناختیج: افزایش دانشجو مداری ارزیابی هااین مقاله مروری ضمن معرفی روش های جدید و پیشرفته ارزیابی عملکرد بالینی دانشجویان پزشکی در سطح مراکز معتبر دنیا, به بررسی تحلیلی سه جهت گیری فوق در حیطه ارزیابی عملکرد بالینی می پردازد.نتیجه گیری: ارتقای ارزیابی های عملکرد در سطح محلی یا ملی موضوعی پیچیده می باشد و نیاز به زمان, همکاری, منابع و تلاش های اساسی و قابل توجه دارد. به هرحال اگر ما اطمینان داریم که کسب توانمندی بالینی, کیفیت مراقبت از بیمار را ارتقا می دهد, بنابراین هزینه آن را نیز باید بپردازیم.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهرنژاد، کیقباد، و جاویدان، فاطمه. (1387). ارزیابی پیشرفته عملکرد بالینی دانشجویان پزشکی: چالش ها, روش ها و رویکردها (مقاله مروری). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 5(1)، 58-70. SID. https://sid.ir/paper/116945/fa

    Vancouver: کپی

    طاهرنژاد کیقباد، جاویدان فاطمه. ارزیابی پیشرفته عملکرد بالینی دانشجویان پزشکی: چالش ها, روش ها و رویکردها (مقاله مروری). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1387؛5(1):58-70. Available from: https://sid.ir/paper/116945/fa

    IEEE: کپی

    کیقباد طاهرنژاد، و فاطمه جاویدان، “ارزیابی پیشرفته عملکرد بالینی دانشجویان پزشکی: چالش ها, روش ها و رویکردها (مقاله مروری)،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 5، no. 1، pp. 58–70، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116945/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button