مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,262
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

254
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد تحول گرایانه به نظام آموزش دکترای تخصصی علوم پزشکی در کشور: مرور ساختار یافته مدل های آموزشی دانشگاه های برتر دنیا

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 20

چکیده

 زمینه و هدف: هدف اصلی از این تحقیق بررسی وضعیت دانشگاه های برتر دنیا در آموزش دانشجویان در مقطع دکترای تخصصی و مقایسه آن با دانشگاه های کشور با رویکرد ارزیابی جایگاه آموزش مبتنی بر پژوهش بود.روش کار: با استفاده از مرور ساختارمند, مستندات موجود در پایگاه وب و لینک های مرتبط با آن در دانشگاه های اصلی 10 کشور برتر دنیا بر اساس رتبه بندی شانگهای به طور سیستماتیک جستجو شد و اطلاعات مرتبط با دوره های دکترای تخصصی به صورت نظام مند جمع آوری و تحلیل شد.یافته ها: نتایج حاصل از بررسی 28 دانشگاه برتر دنیا نشان می دهد که در 22 دانشگاه مدل آموزشی, پژوهش - محور بوده و مابقی دانشگاه ها از مدل درس - محور جهت آموزش دانشجویان دکترای تخصصی استفاده می کنند. گذراندن دروس تئوری به عنوان شاخصی از مدل درس - محور در اکثر دانشگاه هایی که از مدل پژوهش - محور بهره می گیرند دارای حداقل هایی است و در مواردی نیز که گذراندن دروس تئوری جنبه اختیاری دارد نقش استاد راهنما در هدایت دانشجو در انتخاب و شرکت در کلاس های دروس تئوری برجسته است.نتیجه گیری: به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده تا مشابه سایر کشورهای موفق, از مدل های مختلف و متنوع در تربیت دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی که بتوانند نیازهای صنعت را نیز پاسخ گویند, استفاده شود و با ایجاد و با بازنگری در کریکولوم های آموزشی سعی گردد هدفمند و با درایت, اشکالات احتمالی را رفع و به تربیت افرادی همت گماشت که نیازهای توسعه کشور را در راستای اهداف سند چشم انداز فراهم کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی راد، بهنام، حق دوست، علی اکبر، فصیحی هرندی، مجید، و روح الامینی، آزاده. (1388). رویکرد تحول گرایانه به نظام آموزش دکترای تخصصی علوم پزشکی در کشور: مرور ساختار یافته مدل های آموزشی دانشگاه های برتر دنیا. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 6(1)، 10-20. SID. https://sid.ir/paper/116950/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی راد بهنام، حق دوست علی اکبر، فصیحی هرندی مجید، روح الامینی آزاده. رویکرد تحول گرایانه به نظام آموزش دکترای تخصصی علوم پزشکی در کشور: مرور ساختار یافته مدل های آموزشی دانشگاه های برتر دنیا. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1388؛6(1):10-20. Available from: https://sid.ir/paper/116950/fa

    IEEE: کپی

    بهنام صادقی راد، علی اکبر حق دوست، مجید فصیحی هرندی، و آزاده روح الامینی، “رویکرد تحول گرایانه به نظام آموزش دکترای تخصصی علوم پزشکی در کشور: مرور ساختار یافته مدل های آموزشی دانشگاه های برتر دنیا،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 6، no. 1، pp. 10–20، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116950/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button