مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: ارزیابی میزان موفقیت بخش متونِ عربی عمومی سال سوم دبیرستان از دیدگاه دبیران و دانش آموزان (مطالعه موردی: شهرستان پیرانشهر) (عنوان عربی: تقییم مدی نجاح قسم النصوص فی کتاب "العربیة العامة للصف الثالث الثانوی من وجهة نظر المدرسین و التلامیذ (مدینة بیرانشهر نموذجا))

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 169

چکیده

 چکیده فارسی: این بررسی با هدف ارزیابی میزان موفقیت بخش متون عربی عمومی سال سوم دبیرستان از دیدگاه دبیران و دانش آموزان, کوشیده است با بیان تاثیر متون در آموزش زبان و از طریق تحلیل داده های به دست آمده از نظرسنجی, میزان موفقیت بخش متون را در دستیابی به اهداف بخش مذکور, بررسی کند. جامعه آماری پژوهش, دبیرستان های شهرستان پیرانشهر در استان آذربایجان غربی است. نمونه گیری از جامعه آماری با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انجام شد. روش پژوهش موردنظر, پیمایشی است و ابزار پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته و روش تحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی محاسبه میانگین, انحراف معیار و درصد و در بخش آمار استنباطی, آزمون (t) است. نتایج به دست آمده نشان داد که از نظر بیشتر دبیران, بخش متون در کتاب عربی عمومی سال سوم دبیرستان, در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است, در حالی که از نظر بیشتر دانش آموزان, این بخش از کتاب در رسیدن به اهداف خود موفق نبوده است, از این رو ضرورت توجه بیشتر به تصحیح این بخش, در کتاب درسی عربی عمومی سال سوم دبیرستان, احساس می شود. چکیده عربی:لطفا برای مشاهده چکیده عربی به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    متقی زاده، عیسی، و خضری، کاوه. (1392). عنوان فارسی: ارزیابی میزان موفقیت بخش متونِ عربی عمومی سال سوم دبیرستان از دیدگاه دبیران و دانش آموزان (مطالعه موردی: شهرستان پیرانشهر) (عنوان عربی: تقییم مدی نجاح قسم النصوص فی کتاب "العربیة العامة للصف الثالث الثانوی من وجهة نظر المدرسین و التلامیذ (مدینة بیرانشهر نموذجا)). الجمعیه العلمیه الایرانیه للغه العربیه و آدابها، 9(26)، 151-169. SID. https://sid.ir/paper/118719/fa

    Vancouver: کپی

    متقی زاده عیسی، خضری کاوه. عنوان فارسی: ارزیابی میزان موفقیت بخش متونِ عربی عمومی سال سوم دبیرستان از دیدگاه دبیران و دانش آموزان (مطالعه موردی: شهرستان پیرانشهر) (عنوان عربی: تقییم مدی نجاح قسم النصوص فی کتاب "العربیة العامة للصف الثالث الثانوی من وجهة نظر المدرسین و التلامیذ (مدینة بیرانشهر نموذجا)). الجمعیه العلمیه الایرانیه للغه العربیه و آدابها[Internet]. 1392؛9(26):151-169. Available from: https://sid.ir/paper/118719/fa

    IEEE: کپی

    عیسی متقی زاده، و کاوه خضری، “عنوان فارسی: ارزیابی میزان موفقیت بخش متونِ عربی عمومی سال سوم دبیرستان از دیدگاه دبیران و دانش آموزان (مطالعه موردی: شهرستان پیرانشهر) (عنوان عربی: تقییم مدی نجاح قسم النصوص فی کتاب "العربیة العامة للصف الثالث الثانوی من وجهة نظر المدرسین و التلامیذ (مدینة بیرانشهر نموذجا))،” الجمعیه العلمیه الایرانیه للغه العربیه و آدابها، vol. 9، no. 26، pp. 151–169، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118719/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button