مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,914
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

750
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین مدیریت دانش و خلاقیت در میان کتابداران کتابخانه های دانشگاهی شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 224 | صفحه پایان 232

چکیده

 مقدمه: عصر حاضر, عصر تحولات و تغییرات شگرف در فن آوری ها می باشد. عصری که ساختار فکری آن آکنده از عمق بخشیدن به اطلاعات و توجه به مشارکت نیروی انسانی خلاق و دانش گرا است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی رابطه بین مدیریت دانش با خلاقیت در میان کتابداران کتابخانه های دانشگاهی شهر شیراز در سال 1389 بود. روش بررسی: مطالعه حاضر توصیفی- همبستگی بود که جامعه مورد مطالعه در این پژوهش, 120 کتابدار زن و مرد کتابخانه های دانشگاهی دولتی و آزاد شهر شیراز در سال 1389 بود, که همه آنان به عنوان نمونه پژوهش در نظر گرفته شدند, لذا به 120 نفر از آن ها پرسش نامه داده شد, که 90 نفر (75 درصد) بازگردانده شد. روش پژوهش, پیمایشی و ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسش نامه محقق ساخته مدیریت دانش و پرسش نامه خلاقیت Randsip بود. ضرایب پایایی Cronbach’s alpha که برای محاسبه همسانی درونی پرسش نامه های مدیریت دانش و خلاقیت استفاده گردید, به ترتیب برابر با 0.90 و 0.81 به دست آمد. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی شامل ضریب همبستگی Pearson, t-test و آزمون ANOVA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: بین دو متغیر مدیریت دانش و خلاقیت با توجه به ضریب همبستگی 0.261, رابطه مثبت و معنی داری در سطح 0.013 وجود دارد. از نتایج دیگر آن بود که, بین نمره مولفه «افراد» و «فرهنگ» در مدیریت دانش کتابداران با نمره خلاقیت آنان, به ترتیب با ضرایب همبستگی 0.273 و 0.338 ارتباط مثبت و معنی داری وجود داشت, اما بین نمره مولفه های «فن آوری» و «فرایند» با نمره خلاقیت کتابداران, به ترتیب با ضرایب همبستگی 0.122 و 0.094 ارتباط معنی داری وجود نداشت. نتایج آزمون ANOVA نیز نشان داد که میزان تحصیلات بر مدیریت دانش کتابداران تاثیر معنی دار دارد. در حالی که جنسیت, سابقه خدمت و میزان تحصیلات تاثیر معنی داری بر خلاقیت کتابداران ندارد.نتیجه گیری: هرچه قدر خلاقیت کتابداران کتابخانه های دانشگاهی شیراز بالاتر باشد, مدیریت دانش نیز بیش تر می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیر، نجمه، و جوکار، عبدالرسول. (1391). رابطه بین مدیریت دانش و خلاقیت در میان کتابداران کتابخانه های دانشگاهی شهر شیراز. مدیریت اطلاعات سلامت، 9(2)، 224-232. SID. https://sid.ir/paper/121651/fa

    Vancouver: کپی

    نیر نجمه، جوکار عبدالرسول. رابطه بین مدیریت دانش و خلاقیت در میان کتابداران کتابخانه های دانشگاهی شهر شیراز. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1391؛9(2):224-232. Available from: https://sid.ir/paper/121651/fa

    IEEE: کپی

    نجمه نیر، و عبدالرسول جوکار، “رابطه بین مدیریت دانش و خلاقیت در میان کتابداران کتابخانه های دانشگاهی شهر شیراز،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 9، no. 2، pp. 224–232، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/121651/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button