مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

948
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

575
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل مرتبط با مراجعه مجدد بیماران به خدمات اینترنتی بیمارستان بر اساس مدل پذیرش فن آوری: مطالعه موردی در بیمارستان های شهر مشهد

صفحات

 صفحه شروع 110 | صفحه پایان 115

چکیده

 مقدمه: بسیاری از سازمان های عمومی و خدماتی, از اینترنت در جهت ارایه خدمات بهینه به ارباب رجوع بهره می برند. بدین منظور, تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل مرتبط با مراجعه مجدد بیماران به خدمات اینترنتی بیمارستان انجام شد. روش بررسی: این تحقیق از نوع پیمایشی و جامعه آماری آن شامل کلیه مراجعان مجدد به خدمات اینترنتی بیمارستان های شهر مشهد بود. بدین ترتیب, با استفاده روش نمونه گیری در دسترس, 160 نفر انتخاب شدند. داده های مورد نیاز به وسیله پرسش نامه جمع آوری گردید و سپس با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: ضریب مسیر نگرش مراجعان به استفاده از اینترنت بر گرایش آن ها, 0.389 به دست آمد که تاثیر مثبت و معنی داری را نشان داد. ضریب مسیر سودمندی درک شده و سهولت درک شده توسط مراجعان به خدمات اینترنتی بیمارستان ها بر نگرش به ترتیب 0.314 و 0.403 محاسبه گردید که بیانگر تاثیر مثبت و معنی داری بود. ضریب مسیر گرایش مراجعان به خدمات اینترنتی بیمارستان ها بر مراجعه مجدد بیماران برای استفاده از خدمات اینترنتی, 0.354 و نشان دهنده تاثیر مثبت و معنی داری بود. همچنین, یافته های تحقیق حاضر حاکی از تاثیر مثبت و معنی دار سهولت درک شده بر سودمندی درک شده با ضریب مسیر 0.563 بود. نتیجه گیری: تسهیل امکان استفاده از سیستم های الکترونیکی و آموزش هایی در خصوص استفاده از این سیستم ها, باعث می شود که افراد به جای مراجعه حضوری برای دریافت خدمات, از اینترنت استفاده نمایند و از مزایای آن آگاه و بهره مند شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضانی، یوسف، و رحیم نیا، فریبرز. (1396). بررسی عوامل مرتبط با مراجعه مجدد بیماران به خدمات اینترنتی بیمارستان بر اساس مدل پذیرش فن آوری: مطالعه موردی در بیمارستان های شهر مشهد. مدیریت اطلاعات سلامت، 14(3 (پیاپی 55) )، 110-115. SID. https://sid.ir/paper/121739/fa

    Vancouver: کپی

    رمضانی یوسف، رحیم نیا فریبرز. بررسی عوامل مرتبط با مراجعه مجدد بیماران به خدمات اینترنتی بیمارستان بر اساس مدل پذیرش فن آوری: مطالعه موردی در بیمارستان های شهر مشهد. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1396؛14(3 (پیاپی 55) ):110-115. Available from: https://sid.ir/paper/121739/fa

    IEEE: کپی

    یوسف رمضانی، و فریبرز رحیم نیا، “بررسی عوامل مرتبط با مراجعه مجدد بیماران به خدمات اینترنتی بیمارستان بر اساس مدل پذیرش فن آوری: مطالعه موردی در بیمارستان های شهر مشهد،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 14، no. 3 (پیاپی 55) ، pp. 110–115، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/121739/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button