مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,129
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

643
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایت بیماران از خدمات و تسهیلات ارایه شده در بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان، از لحظه پذیرش تا ترخیص

صفحات

 صفحه شروع 780 | صفحه پایان 785

چکیده

 مقدمه: پیمایش های رضایتمندی بیمار می تواند داده های ارزشمندی برای ارزیابی وضعیت موجود, آگاهی از کم و کیف برنامه های ارتقای فرایند و بهبود کیفیت در اختیار مدیران و سیاست گذاران بیمارستانی قرار دهد. با توجه به ضرورت توجه به نیاز های بیماران و تلاش در جهت تامین رضایتمندی آنان, پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان رضایت بیماران از تسهیلات و خدمات ارایه شده از لحظه پذیرش تا ترخیص در بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان به انجام رسید.روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- مقطعی بود که در پاییز و زمستان 1388 در میان بیماران مراجعه کننده به بخش های بستری بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان به انجام رسید. تعداد 196 بیمار, بر اساس فرمول و به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و وارد مطالعه شدند. ابزارگردآوری اطلاعات, یک پرسش نامه محقق ساخته مشتمل بر 66 سوال در 5 حیطه بود. روایی محتوایی ابزار مطالعه با نظر خبرگان و پایایی آن نیز با محاسبه ضریب (a=0.87) Cronbach’s alpha تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS نسخه X (version X, SPSS Inc., Chicago, IL) و با استفاده از آزمون های آماری Kruskal- Wallis, Chi- square و Repeated measures ANOVA صورت پذیرفت.یافته ها: با توجه به نتایج, میانگین نمره رضایت از پذیرش سرپایی 15.5 درصد, پزشک درمانگاه 27.9 درصد, پذیرش بستری 15.9 درصد, خدمات پرستاری 33 درصد, پزشک بستری 38.6 درصد, خدمات عمومی و رفاهی 55.2 درصد, بخش بستری 42.1 درصد و بخش های اداری- مالی 14.3 درصد بود. بین ویژگی های دموگرافیک و نمره رضایتمندی بیماران, رابطه معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که میزان رضایت کلی بیماران از خدمات ارایه شده در بیمارستان های مورد پژوهش ضعیف می باشد. تعیین عوامل ایجاد کننده نارضایتی و تلاش در جهت رفع آن ها و شناسایی و اصلاح برخی فرایند های بیمارستانی, به ویژه فرایند های پذیرش و ترخیص, از مواردی است که ضمن ایجاد امکان ارایه خدمات با کیفیت تر, زمینه رضایتمندی بیماران را فراهم می آورد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، سعید، مسعودیان، یوسف، یعقوبی، مریم، حسینی، محسن، و صادقی فر، جمیل. (1391). رضایت بیماران از خدمات و تسهیلات ارایه شده در بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان, از لحظه پذیرش تا ترخیص. مدیریت اطلاعات سلامت، 9(6)، 780-785. SID. https://sid.ir/paper/122046/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی سعید، مسعودیان یوسف، یعقوبی مریم، حسینی محسن، صادقی فر جمیل. رضایت بیماران از خدمات و تسهیلات ارایه شده در بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان, از لحظه پذیرش تا ترخیص. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1391؛9(6):780-785. Available from: https://sid.ir/paper/122046/fa

    IEEE: کپی

    سعید کریمی، یوسف مسعودیان، مریم یعقوبی، محسن حسینی، و جمیل صادقی فر، “رضایت بیماران از خدمات و تسهیلات ارایه شده در بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان, از لحظه پذیرش تا ترخیص،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 9، no. 6، pp. 780–785، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122046/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button