مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,113
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه اصول اخلاقی با ارتباطات اثربخش سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 39

چکیده

 زمینه: یک از عوامل مهم در کاهش تعارضات در درون سازمان, ارتباطات اثربخش است که عوامل مختلفی بر آن اثر می گذارد. تحقیقات مختلف به نوعی به این عوامل اشاره کرده اند. هدف این مقاله, تبیین اثرگذاری اصول اخلاقی بر ارتباطات اثربخش کارکنان است که در این میان به نقش متغیرهای میانجی نیز اشاره خواهد شد.روش: پژوهش از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش کارکنان بخش نورد گرم مجتمع فولاد مبارکه اصفهان بود. تعداد 134 نفر با استفاده از فرمول نمونه گیری به روش تصادفی ساده انتخاب گردید. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد که مشتمل بر پنج بخش اخلاق, حکمت, معنویت, فضیلت و ارتباطات بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر آمار توصیفی, از آمار استنباطی و مدل تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار لیزرل استفاده شد.یافته ها: بر اساس خروجی مدل مسیر و اعداد معناداری, یافته ها نشان داد بین متغیرهای اخلاق, حکمت, معنویت, فضیلت و ارتباطات اثربخش در سازمان رابطه معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر, از 10 رابطه دو به دو بین متغیرهای موجود در مدل, 9 رابطه معنی دار و فقط رابطه بین متغیر فضیلت و ارتباطات اثربخش معنی دار نبود.نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه می توان به برنامه ریزی سازمان در جهت افزایش میزان بهره وری با استفاده از شاخص های اخلاقی موثر بر ارتباطات اثربخش کمک کرد؛ تا با توجه به اصول مهم اخلاقی و اثرگذار فرهنگ اسلامی- ایرانی جامعه, شرایط را برای ایجاد بستر لازم در جهت نزدیک شدن مدیران با ویژگی های اسلامی فراهم نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، مرتضی، حفیظی، پری، و توره، ناصر. (1394). رابطه اصول اخلاقی با ارتباطات اثربخش سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری، 10(2)، 29-39. SID. https://sid.ir/paper/122693/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی مرتضی، حفیظی پری، توره ناصر. رابطه اصول اخلاقی با ارتباطات اثربخش سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1394؛10(2):29-39. Available from: https://sid.ir/paper/122693/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی مرادی، پری حفیظی، و ناصر توره، “رابطه اصول اخلاقی با ارتباطات اثربخش سازمانی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 10، no. 2، pp. 29–39، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122693/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button