مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

465
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

605
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درک نیت خریدخیرین: نقش لذت اخلاقی و بدبینی مصرف کننده

صفحات

 صفحه شروع 112 | صفحه پایان 120

چکیده

 زمینه در سال های اخیر با توجه به رقابتی شدن بازارها, استفاده از استراتژی های مختلف برای رقابت در بازار از اهمیت به سزایی برخوردار است. یکی از این روش ها که امروزه مورد توجه بنگاه ها قرار گرفته است, حمایت از فعالیت های مختلف و بازاریابی خیرخواهانه است. هدف از پژوهش حاضر تحلیل رابطه بازاریابی خیرخواهانه و قصد خرید, با در نظر گرفتن اثر میانجی گری لذت اخلاقی و بدبینی مصرف کننده است. روش روش پژوهش, توصیفی-همبستگی بوده است. جامعه آماری مشتریان تک ماکارون استان کرمان بوده که از بین آنها 410 نفر به عنوان نمونه با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب گردیده اند. در جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد: بازاریابی خیرخواهانه, لذت اخلاقی, بدبینی مصرف کننده و قصد خرید, با روایی و پایایی مورد تایید استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری و نرم افزارهای AMOS24 و SPSS19 استفاده شد. یافته ها نتایج حاکی از وجود روابط مثبت و معنی دار بین بازاریابی خیرخواهانه و قصدخرید و بازاریابی خیرخواهانه و لذت اخلاقی بوده است. وجود رابطه مثبت بین بازاریابی خیرخواهانه و قصدخرید از یک سو و روابط منفی بین بازاریابی خیرخواهانه و بدبینی مصرف کننده و بین بدبینی مصرف کننده و قصد خرید از دیگر مهم ترین یافته های این پژوهش است. نتیجه گیری بکارگیری بازاریابی خیرخواهانه در سازمان احساسات اخلاقی و ارزش های مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار می دهد و منجر به افزایش قصد خرید در سازمان خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، سیدمحمدباقر، رشید، علی اصغر، سلطانی نژاد، نیما، و سراجی، رضا. (1398). درک نیت خریدخیرین: نقش لذت اخلاقی و بدبینی مصرف کننده. اخلاق در علوم و فناوری، 14(4 )، 112-120. SID. https://sid.ir/paper/122771/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری سیدمحمدباقر، رشید علی اصغر، سلطانی نژاد نیما، سراجی رضا. درک نیت خریدخیرین: نقش لذت اخلاقی و بدبینی مصرف کننده. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1398؛14(4 ):112-120. Available from: https://sid.ir/paper/122771/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدباقر جعفری، علی اصغر رشید، نیما سلطانی نژاد، و رضا سراجی، “درک نیت خریدخیرین: نقش لذت اخلاقی و بدبینی مصرف کننده،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 14، no. 4 ، pp. 112–120، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122771/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button