مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

910
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

553
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه جو سازمانی با عملکرد شغلی مددکاران اجتماعی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 45

چکیده

 مقدمه: امروزه یکی از مباحثی که در حوزه مطالعات مربوط به مددکاران اجتماعی مطرح است, عملکرد شغلی آن ها می باشد, و از آنجایی که جو سازمانی می تواند از عوامل اثرگذار بر عملکرد شغلی باشد در این پژوهش, بررسی رابطه جو سازمانی با عملکرد شغلی مددکاران اجتماعی مدنظر قرار گرفته است. روش: روش بررسی, توصیفی و از نوع همبستگی بود. تعداد سی صد و بیست و پنج نفر از مددکاران اجتماعی شاغل در شهر تهران در سال 1396 به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون و جو سازمانی ساسمن و دیپ استفاده شد. اطلاعات به دست آمده نیز با استفاده از آزمون های آماری همبستگی پیرسون, تحلیل واریانس, تی مستقل و رگرسیون چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: نتایج نشان داد که عملکرد شغلی مددکاران اجتماعی بالاتر از حد متوسط مقیاس است. همچنین بین جو سازمانی و تمام مولفه های آن شامل وضوح و توافق هدف در سازمان, وضوح و توافق نقش در سازمان, رضایت از پاداش, رضایت و توافق بر رویه ها, و اثربخشی ارتباطات با عملکرد شغلی مددکاران اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد. (01/0>P) در تحلیل رگرسیون نیز مشخص گردید که از میان مولفه های جو سازمانی, فقط مولفه اثربخشی ارتباطات است که قدرت پیش بینی تغییرات عملکرد شغلی دارد. (سیزده درصد) سایر نتایج نشان داد که مددکاران زن, متاهل و مسن تر نسبت به مددکاران مرد مجرد و جوانتر عملکرد شغلی بهتری دارند. بحث و نتیجه گیری: بهبود جو سازمانی و اثربخشی ارتباطات سازمانی, منجر به ارتقای عملکرد شغلی مددکاران اجتماعی در سازمان خواهد شد و در نتیجه کیفیت خدمات مددکاری اجتماعی افزایش خواهد یافت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، عاطفه، جوادیان، سیدرضا، و فرهمند، مهناز. (1397). رابطه جو سازمانی با عملکرد شغلی مددکاران اجتماعی شهر تهران. فصلنامه مددکاری اجتماعی، 7(1 (پیاپی 23) )، 37-45. SID. https://sid.ir/paper/125974/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی عاطفه، جوادیان سیدرضا، فرهمند مهناز. رابطه جو سازمانی با عملکرد شغلی مددکاران اجتماعی شهر تهران. فصلنامه مددکاری اجتماعی[Internet]. 1397؛7(1 (پیاپی 23) ):37-45. Available from: https://sid.ir/paper/125974/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه حسینی، سیدرضا جوادیان، و مهناز فرهمند، “رابطه جو سازمانی با عملکرد شغلی مددکاران اجتماعی شهر تهران،” فصلنامه مددکاری اجتماعی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 23) ، pp. 37–45، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/125974/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button