مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

851
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: بررسی میزان توجه به مولفه های هویت انقلابی در کتاب های درسی تاریخ دوره تحصیلی متوسطه (رشته های علوم پایه) از سال 1357 تا 1388 (عنوان عربی: مدی الإهتمام بمکوّنات الهویة الثوریة فی کتب التاریخ الدراسیة للمرحلة الدراسیة المتوسطة (اختصاصات العلوم الأساسیة 1979 إلی 2009 م))

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 42

کلیدواژه

تحلیل محتوا (کلیدواژه عربی: کتب التاریخ الدراسیةQ2
تحلیل المحتوی)Q2

چکیده

 چکیده فارسی:مهم ترین ابزار نظام آموزش و پرورش برای ایجاد هویت انقلابی در ذهن و ضمیر دانش آموزان, کتاب های درسی است. از دیدگاه برنامه ریزان درسی, کتاب های درسی «تاریخ», یکی از ابزارهای مهم رسیدن به این هدف هستند. مسئله اصلی پژوهش پاسخ به این سوال بوده است: کتاب های درسی تاریخ دوره متوسطه رشته های علوم پایه از سال 1357 تا 1388 به چه میزان به مولفه های هویت انقلابی توجه داشته اند؟ بدین منظور با استفاده از روش تحلیل محتوا, 9 عنوان کتاب درسی, انتخاب و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. براساس یافته پژوهش, توجه بسیار زیادی به مولفه ها و مفاهیم مرتبط با هویت انقلابی در کتاب های درسی مورد نظر شده است. چکیده عربی: ملخّص البحث: أهم وسیلة لدی نظام التعلیم والتربیة لغرس الهویة الثوریة فی أفکار التلامیذ وضمائرهم هی الکتب الدراسیة. یری واضعو المناهج الدراسیة أن کتاب مادة التاریخ یُعد من الأدوات المهمة لتحقیق هذه الغایة. القضیة الأساسیة التی یعالجها هذا البحث هی الإجابة عن هذا السؤال وهو ما مدی الاهتمام بمکوّنات الهویة الثوریة فی کتب مادة التاریخ للمرحلة المتوسطة فی اختصاصات العلوم الأساسیة منذ [انتصار الثورة] عام 1979 وحتی عام 2009م. ولأجل ذلک وقع الاختیار علی تسعة عناوین من الکتب الدراسیة واُخضعت للتحلیل بطریقة تحلیل المضمون. وکانت النتیجة التی توصل الیها هذا البحث هی ان هناک اهتمام فائق جداً بالمکوّنات والمفاهیم المتعلقة بالهویة الثوریة فی الکتب الدراسیة المشار إلیها.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پروانه، فرهاد، ابراهیم زاده، عیسی، و نظری، داریوش. (1395). عنوان فارسی: بررسی میزان توجه به مولفه های هویت انقلابی در کتاب های درسی تاریخ دوره تحصیلی متوسطه (رشته های علوم پایه) از سال 1357 تا 1388 (عنوان عربی: مدی الإهتمام بمکوّنات الهویة الثوریة فی کتب‌ التاریخ الدراسیة للمرحلة الدراسیة المتوسطة (اختصاصات العلوم الأساسیة 1979 إلی 2009 م)). مطالعات انقلاب اسلامی، 13(44)، 29-42. SID. https://sid.ir/paper/126885/fa

    Vancouver: کپی

    پروانه فرهاد، ابراهیم زاده عیسی، نظری داریوش. عنوان فارسی: بررسی میزان توجه به مولفه های هویت انقلابی در کتاب های درسی تاریخ دوره تحصیلی متوسطه (رشته های علوم پایه) از سال 1357 تا 1388 (عنوان عربی: مدی الإهتمام بمکوّنات الهویة الثوریة فی کتب‌ التاریخ الدراسیة للمرحلة الدراسیة المتوسطة (اختصاصات العلوم الأساسیة 1979 إلی 2009 م)). مطالعات انقلاب اسلامی[Internet]. 1395؛13(44):29-42. Available from: https://sid.ir/paper/126885/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد پروانه، عیسی ابراهیم زاده، و داریوش نظری، “عنوان فارسی: بررسی میزان توجه به مولفه های هویت انقلابی در کتاب های درسی تاریخ دوره تحصیلی متوسطه (رشته های علوم پایه) از سال 1357 تا 1388 (عنوان عربی: مدی الإهتمام بمکوّنات الهویة الثوریة فی کتب‌ التاریخ الدراسیة للمرحلة الدراسیة المتوسطة (اختصاصات العلوم الأساسیة 1979 إلی 2009 م))،” مطالعات انقلاب اسلامی، vol. 13، no. 44، pp. 29–42، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/126885/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button