مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

352
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

505
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: تبیین چارچوبی برای برندسازی جمهوری اسلامی ایران (عنوان عربی: وضع اطار لایجاد هویة مثالیة للجمهوریة الإسلامیة فی ایران)

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 68

کلیدواژه

مزیت رقابتی ملت (کلیدواژه عربی: الهویة المثالیة للشعبQ1
المیزة التنافسیة للشعب)Q1

چکیده

 چکیده فارسی: امروزه از برند ملت به عنوان قدرت نرم کشورها یاد می شود. با اینکه روزانه بر تعداد کشورهایی که برنامه برندسازی خود را آغاز می کنند افزوده می شود, اما این موضوع در کشور ما مغفول مانده است. براین اساس پرسش اصلی پژوهش حاضر این است که برند ملت ایران از چه عناصری تشکیل شده و چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد؟ نمونه آماری پژوهش, 54 نفر از خبرگان آَشنا با موضوع برندسازی ملت است. روش گردآوری اطلاعات در مرحله مطالعه مبانی و پیشینه, مطالعه کتابخانه ای و در مرحله پیمایش مصاحبه عمیق است. برای تجزیه و تحلیل و مفهوم سازی, اطلاعات گردآوری شده از روش تحلیل محتوای مقوله ای با رویکرد قیاسی استفاده شد. طبق نتایج, «مزیت رقابتی ایران» و «ارتقاء تصویر ملت ایران», توجه به «اصول و تکنیک های برندسازی» و ضرورت «کنترل و نظارت پیوسته» برنامه برندسازی ملت ایران مواردی هستند که در برندسازی ایران باید مورد توجه قرار گیرند. چکیده عربی: یشار الیوم الى الهویة الوطنیة کقّوة ناعمة بید البلدان. ومع أنه تُضاف یومیاً بلدان أخرى الى عدد البلدان التی تبدأ بمخطط للارتقاء بهویتها المثالیة, إلا أن هذا الموضوع لا زال مهملاً فی بلدنا. وعلى هذا الأساس فإن السؤال الأساسی الذی یثیره هذا البحث هو: ما العناصر التی تتألف منها الهویة المثالیة للشعب الایرانی؟ وما هی الخصائص التی یمکن أت تتصف بها؟ شملت العینة الاحصائیة للبحث 54 خبیراً من الخبراء المطلعین على موضوع الهویة المثالیة للشعب. طریقة جمع المعلومات فی مرحلة استطلاع الاسس والخلفیات, هی الدراسة المکتبیة, وفی المرحلة التالیة اجراء حوارات معمقة. ولغرض تحلیل وصیاغة مفاهیم مما جُمع من المعلومات, اعتُمدت طریقة تحلیل محتوى الموضوع بطریقة قیاسیة. طبقاً للنتائج المستحصلة تبین أن «المیزة التنافسیة لایران» و«النهوض بمستوى التصور عن الشعب الایرانی», والاهتمام ب «قواعد وتقنیات الهویة المثالیة», وضرورة «الرقابة والاشراف المتواصلین», ومنهج الهویة المثالیة للشعب الایرانی, تمثل الامور التی ینبغی أن تحظى بالاهتمام فی ما یتعلق بالهویة المثالیة لایران.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذبیحی جامخانه، محسن، آذر، عادل، معزز، هاشم، و مقیمی، سیدمحمد. (1398). عنوان فارسی: تبیین چارچوبی برای برندسازی جمهوری اسلامی ایران (عنوان عربی: وضع اطار لایجاد هویة مثالیة للجمهوریة الإسلامیة فی ایران). مطالعات انقلاب اسلامی، 16(57 )، 53-68. SID. https://sid.ir/paper/126935/fa

    Vancouver: کپی

    ذبیحی جامخانه محسن، آذر عادل، معزز هاشم، مقیمی سیدمحمد. عنوان فارسی: تبیین چارچوبی برای برندسازی جمهوری اسلامی ایران (عنوان عربی: وضع اطار لایجاد هویة مثالیة للجمهوریة الإسلامیة فی ایران). مطالعات انقلاب اسلامی[Internet]. 1398؛16(57 ):53-68. Available from: https://sid.ir/paper/126935/fa

    IEEE: کپی

    محسن ذبیحی جامخانه، عادل آذر، هاشم معزز، و سیدمحمد مقیمی، “عنوان فارسی: تبیین چارچوبی برای برندسازی جمهوری اسلامی ایران (عنوان عربی: وضع اطار لایجاد هویة مثالیة للجمهوریة الإسلامیة فی ایران)،” مطالعات انقلاب اسلامی، vol. 16، no. 57 ، pp. 53–68، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/126935/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button