مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,420
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

733
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی وفاداری دانش آموزان دختر مدارس غیر دولتی بر اساس اعتماد، تعهد و رضایت از مدرسه

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 62

چکیده

 این پژوهش به بررسی توان پیش بینی وفاداری دانش آموزان به مدارس غیردولتی بر اساس اعتماد به مدرسه, تعهد به مدرسه و رضایت از مدرسه می پردازد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر مدارس غیردولتی نواحی پنجگانه شهر اصفهان در سال تحصیلی 88 ـ1387 تشکیل می دادند که بر اساس روش نمونه گیری سهمی و با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه کوهن و همکاران (2001), تعداد 340 نفر از بین آنها انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از چهار پرسشنامه وفاداری هلگسن و نست (2007), پرسشنامه اعتماد گاربارینو و جانسون (1999), پرسشنامه تعهد باو و میتزیفریس (2007) و پرسشنامه رضایت گرملر و گوینر (2000) استفاده گردید. روایی صوری و محتوایی ابزارهای استفاده شده در این پژوهش را متخصصان تایید کردند. یافته های به دست آمده نشان داد که بین وفاداری دانش آموزان به مدارس غیردولتی با اعتماد آنها به مدرسه (r=0/469, P<0/05), بین وفاداری دانش آموزان به مدارس غیردولتی و تعهد آنها نسبت به مدرسه (r=0/276, P<0/05), همچنین بین وفاداری دانش آموزان به مدارس غیردولتی با رضایت آنها از مدرسه رابطه وجود دارد.(r=0/517, P<0/05)  از بین متغیرهای اعتماد, تعهد و رضایت فقط متغیرهای اعتماد و رضایت توان پیش بینی وفاداری دانش آموزان به مدارس غیردولتی را دارند و متغیر تعهد توان پیش بینی وفاداری دانش آموزان را ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نادی، محمدعلی، محمدی، میترا، و سیادت، علی. (1388). پیش بینی وفاداری دانش آموزان دختر مدارس غیر دولتی بر اساس اعتماد, تعهد و رضایت از مدرسه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 23(22)، 41-62. SID. https://sid.ir/paper/127192/fa

    Vancouver: کپی

    نادی محمدعلی، محمدی میترا، سیادت علی. پیش بینی وفاداری دانش آموزان دختر مدارس غیر دولتی بر اساس اعتماد, تعهد و رضایت از مدرسه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1388؛23(22):41-62. Available from: https://sid.ir/paper/127192/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی نادی، میترا محمدی، و علی سیادت، “پیش بینی وفاداری دانش آموزان دختر مدارس غیر دولتی بر اساس اعتماد, تعهد و رضایت از مدرسه،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 23، no. 22، pp. 41–62، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127192/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button