مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

906
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ابعاد کیفیت ارتباطات بر وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان شرکت بیمه ایران

صفحات

 صفحه شروع 1001 | صفحه پایان 1024

چکیده

 امروزه شرکت هایی با عملکرد برتر در صنایع مختلف در حال حرکت به سمت حفظ مشتریان و جلب وفاداری آن ها هستند, زیرا دریافته اند جذب یک مشتری جدید بسیار پرهزینه است و برای حفظ جایگاه خود در فضای به شدت رقابتی امروزه نیازمند مشتریان وفادار می باشند, پس شناسایی عوامل اثرگذار بر وفاداری مشتریان بسیار مهم است. از این رو, پژوهش حاضر تاثیر ابعاد کیفیت ارتباطات (اعتماد, رضایت و تعهد) بر وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی را بررسی می کند. پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی - همبستگی و مبتنی بر مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری این پژوهش شامل همه مشتریان نمایندگی های شرکت بیمه ایران در شهر تهران است و 106 نفر به عنوان نمونه مورد بررسی به روش تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها 150 پرسشنامه توزیع شد. اطلاعات جمع آوری شده با نرم افزارهای SPSS22 و Lisrel8.8 تجزیه و تحلیل شد. ضریب پایایی پرسشنامه 0.938 به دست آمد و روایی پرسشنامه نیز از طریق تحلیل عاملی بررسی شد. نتایج نشان داد رضایت و تعهد بر وفاداری نگرشی و وفاداری رفتاری تاثیر مثبت و معناداری می گذارد. همچنین, نتایج نشان داد اعتماد بر وفاداری رفتاری تاثیر مثبت و معناداری دارد ولی بر وفاداری نگرشی تاثیر معناداری نمی گذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجات، سهیل، صحت، سعید، و خمویی، فرشید. (1395). بررسی تاثیر ابعاد کیفیت ارتباطات بر وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان شرکت بیمه ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی، 14(4 )، 1001-1024. SID. https://sid.ir/paper/196402/fa

    Vancouver: کپی

    نجات سهیل، صحت سعید، خمویی فرشید. بررسی تاثیر ابعاد کیفیت ارتباطات بر وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان شرکت بیمه ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1395؛14(4 ):1001-1024. Available from: https://sid.ir/paper/196402/fa

    IEEE: کپی

    سهیل نجات، سعید صحت، و فرشید خمویی، “بررسی تاثیر ابعاد کیفیت ارتباطات بر وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان شرکت بیمه ایران،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 14، no. 4 ، pp. 1001–1024، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/196402/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button