مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

841
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کتاب فیلم زیست شناسی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 40

چکیده

 این پژوهش به منظور تاثیر استفاده از کتاب فیلم در پیشرفت تحصیلی درس زیست شناسی صورت گرفته است. از بین جامعه آماری چهار گروه 27 نفره از دانش آموزان پایه اول دبیرستانهای برآن شمالی (آموزش و پرورش منطقه جی اصفهان), به عنوان نمونه آماری به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای در نظر گرفته شد و به دو گروه آزمایش و دو گروه گواه تقسیم شدند. این پژوهش شبه تجربی است و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان, از طریق آزمونهای معلم ساخته, پیش آزمون و پس آزمون و با استفاده از آزمونهای آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که دانش آموزانی را که دبیر متخصص همراه با کتاب فیلم آموزش داده بود, نسبت به گروهی که دبیر غیرمتخصص با استفاده از کتاب فیلم آموزش داده بود, از پیشرفت تحصیلی بالاتری برخوردار بودند (P£0.01). اما گروهی که در آموزش از دبیر غیرمتخصص همراه با کتاب فیلم استفاده کرده بودند, با گروهی که فقط از دبیر متخصص بهره گرفته بودند, از لحاظ آماری تفاوت معناداری مشاهده نشد (P£0.05). میانگین نمرات دانش آموزانی که از طریق دبیر متخصص و کتاب فیلم, آموزش دیده بودند, نسبت به گروهی که فقط از دبیر متخصص استفاده کرده بودند, برتری داشت (P£0.01). و در نهایت گروهی که دبیر غیرمتخصص همراه با کتاب فیلم به آنها آموزش داده بود, نسبت به دانش آموزانی که فقط دبیر غیرمتخصص به آنها آموزش داده بود, پیشرفت تحصیلی بیشتری از خود نشان دادند (P£0.01).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حاجیان نیا، سودابه، احمدی، غلامرضا، و تبعیدیان، سیدعلی. (1385). تاثیر کتاب فیلم زیست شناسی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 20(12)، 27-40. SID. https://sid.ir/paper/127248/fa

    Vancouver: کپی

    حاجیان نیا سودابه، احمدی غلامرضا، تبعیدیان سیدعلی. تاثیر کتاب فیلم زیست شناسی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1385؛20(12):27-40. Available from: https://sid.ir/paper/127248/fa

    IEEE: کپی

    سودابه حاجیان نیا، غلامرضا احمدی، و سیدعلی تبعیدیان، “تاثیر کتاب فیلم زیست شناسی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 20، no. 12، pp. 27–40، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127248/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button