مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

740
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مبانی فلسفی معرفت شناختی ارزشیابی در دورة پست مدرن در تعلیم وتربیت

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 130

چکیده

 در پژوهش حاضر, مبانی معرفت شناختی ارزشیابی در دورة پست مدرن در چهار رویکرد برجسته معرفت شناسی این دوره در حوزه ارزشیابی: رویکرد ساختن گرایی, هرمنوتیک, انتقادی (مشارکتی) و التقاطی, مورد بررسی قرار گرفته است. روش انجام پژوهش تحلیلی-اسنادی بوده است. به منظور گردآوری داده های لازم برای پاسخ گویی به سؤالات پژوهش کلیه اسناد موجود و مرتبط با موضوع با استفاده از فرم گردآوری داده ها جمع آوری و مورد تحلیل قرار گرفته است. عمده ترین یافته ها با توجه به سؤال های پژوهش عبارت اند از معرفت شناختی ارزشیابی پست مدرن, مبتنی بر روش های انتقادی و مشارکتی توأم با روش های کمی و کیفی است؛ و سرانجام نتایج این پژوهش اینکه, ارزشیابی ترکیبی باشد که: به تمامی دیدگاه های معرفت شناسانه در حوزه ارزشیابی توجه شود؛ همه نقاط قوّت الگوهای ارزشیابی مدنظر قرار گیرد؛ به تفاوت های فردی, نژادی, منطقه جغرافیایی و فرهنگی با تأکید بر نیازهای کنونی و اهداف و شرایط مطلوب آینده ارزشیابی بر مبنای معرفت شناسی آن, توجه شود؛ به جنبه های عاطفی و انگیزشی و اعتقادی فراگیران اهمیت داده شود, زیرا عامل محرکه برای فرایند یاددهی-یادگیری و پویایی آموزش می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فراقی، قادر، و فرمهینی فراهانی، محسن. (1397). بررسی مبانی فلسفی معرفت شناختی ارزشیابی در دورة پست مدرن در تعلیم وتربیت. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 15(32 (پیاپی 59) )، 115-130. SID. https://sid.ir/paper/127499/fa

    Vancouver: کپی

    فراقی قادر، فرمهینی فراهانی محسن. بررسی مبانی فلسفی معرفت شناختی ارزشیابی در دورة پست مدرن در تعلیم وتربیت. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1397؛15(32 (پیاپی 59) ):115-130. Available from: https://sid.ir/paper/127499/fa

    IEEE: کپی

    قادر فراقی، و محسن فرمهینی فراهانی، “بررسی مبانی فلسفی معرفت شناختی ارزشیابی در دورة پست مدرن در تعلیم وتربیت،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 15، no. 32 (پیاپی 59) ، pp. 115–130، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127499/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button