مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,090
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

848
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفی اصول حاکم بر طراحی آموزشی مبتنی بر نظریة انعطاف پذیری شناختی در ترکیب با راهبردهای داربست سازی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 150

چکیده

  ارائه موضوعات پیچیده از طریق رویکردهای آموزش خطی با مشکلاتی همراه است زیرا هر چه حوزه محتوایی پیچیده تر می شود, از ساختار و تجانس کمتر و نیز به همپوشانی بیشتر با سایر حوزه های دانش دچار می گردد. بدین منظور, اسپیرو و همکاران مدعی اند محیط های آموزشی طراحی شده بایستی بر پیچیدگی جهان واقعی و ساختارنایافتگی بسیاری از حوزه های دانش تاکید کند. بر این اساس, پژوهش حاضر با هدف بررسی کیفی اصول حاکم بر طراحی آموزشی مبتنی بر نظریه انعطاف پذیری شناختی در ترکیب با راهبردهای داربست سازی در محیط های یادگیری مبتنی بر رایانه, انجام شد. روش تحقیق, تحلیل محتوای کیفی (استقرایی) بود. جامعه آماری پژوهش, شامل کلیه منابع و مقالات نمایه شده در پایگاه های اطلاعاتی (84 منبع) در بازه زمانی 2015-1991 مرتبط با نظریه های انعطاف پذیری شناختی و داربست سازی بود. نمونه برداری از این منابع با روش نمونه گیری هدفمند انجام گرفت و درنهایت الگوی طراحی آموزشی پیشنهادی مبتنی بر نظریه انعطاف پذیری شناختی مبتنی بر 9 اصل در ترکیب با راهبردهای داربست سازی ارائه گردید. ازآنجایی که نظریه انعطاف پذیری شناختی عموما برای کسب دانش پیشرفته ارائه شده است, لذا از الگوی فوق می توان برای طراحی آموزش ها برای فراگیران در سطوح تحصیلی متوسطه به بالا استفاده نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی زاده، عباس، حاتمی، جواد، و قاسمی، مریم. (1397). بررسی کیفی اصول حاکم بر طراحی آموزشی مبتنی بر نظریة انعطاف پذیری شناختی در ترکیب با راهبردهای داربست سازی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 15(32 (پیاپی 59) )، 131-150. SID. https://sid.ir/paper/127505/fa

    Vancouver: کپی

    تقی زاده عباس، حاتمی جواد، قاسمی مریم. بررسی کیفی اصول حاکم بر طراحی آموزشی مبتنی بر نظریة انعطاف پذیری شناختی در ترکیب با راهبردهای داربست سازی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1397؛15(32 (پیاپی 59) ):131-150. Available from: https://sid.ir/paper/127505/fa

    IEEE: کپی

    عباس تقی زاده، جواد حاتمی، و مریم قاسمی، “بررسی کیفی اصول حاکم بر طراحی آموزشی مبتنی بر نظریة انعطاف پذیری شناختی در ترکیب با راهبردهای داربست سازی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 15، no. 32 (پیاپی 59) ، pp. 131–150، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127505/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا