مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,752
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,301
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

موانع و مشکلات اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس استثنایی کم توان ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 73

چکیده

 هدف این پژوهش با هدف شناسایی موانع و مشکلات اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس استثنایی کم توان ذهنی شهر اصفهان در سال 93-1392 است. روش تحقیق, توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری, کلیه معلمان مدارس استثنایی کم توان ذهنی پایه اول تا پنجم شهر اصفهان, به تعداد 108 نفر بود. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 90 نفر برآورد گردید. روش نمونه گیری, تصادفی طبقه ای بود. جهت گردآوری داده ها, از پرسشنامه ی محقق ساخته استفاده شده, روایی آن متخصصان و کارشناسان و پایایی آن از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ 0.97 به دست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها, با استفاده از نرم فزار استفاده از نرم فزار SPSS-19, در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی (آزمون t تک متغیره و تحلیل واریانس چند راهه) انجام گردید. نتایج نشان داد که: عدم برگزاری کلاس های ضمن خدمت و کارگاه های آموزشی تخصصی, عدم تدوین کتاب کار و منابع کمک درسی, زمان بر بودن تکمیل سیاهه های عملکرد تحصیلی, فشار روانی بالای حاکم بر زندگی والدین و فقدان امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی, از مهمترین موانع و مشکلات اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس استثنایی کم توان ذهنی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محققیان، لیلا، و میرشاه جعفری، سیدابراهیم. (1396). موانع و مشکلات اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس استثنایی کم توان ذهنی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 14(25 (پیاپی 52))، 63-73. SID. https://sid.ir/paper/127544/fa

    Vancouver: کپی

    محققیان لیلا، میرشاه جعفری سیدابراهیم. موانع و مشکلات اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس استثنایی کم توان ذهنی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1396؛14(25 (پیاپی 52)):63-73. Available from: https://sid.ir/paper/127544/fa

    IEEE: کپی

    لیلا محققیان، و سیدابراهیم میرشاه جعفری، “موانع و مشکلات اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس استثنایی کم توان ذهنی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 14، no. 25 (پیاپی 52)، pp. 63–73، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127544/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button