مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,040
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

861
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطه ی حرفه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه

صفحات

 صفحه شروع 84 | صفحه پایان 97

چکیده

 مطالعه حاضر با هدف ارزشیابی از امکانات و تجهیزات محیط کارگاهی دوره متوسطه حرفه ای صورت گرفت. روش تحقیق ارزشیابانه و جامعه آماری شامل کلیه کارگاه های مهارتی در دوره متوسطه حرفه ای کشور بود. نمونه گیری به صورت خوشه ای چند مرحله ای و به شیوه اختصاص متناسب, کارگاه های مهارت آموزی منتخب در 5 استان کشور مورد مشاهده قرار گرفت. به منظور جمع آوری داده ها از چک لیست مشاهده در دو بخش شرایط و سازماندهی محیط کارگاهی به تفکیک 7 رشته مهارتی که روایی و پایایی آن ها احراز گردید, استفاده شد. مشاهده کارگاه های مهارتی نشان داد که امکانات و تجهیزات در کارگاه های قالی بافی, پرورش گیاهان آپارتمانی و هنر زندگی در خانه در وضعیت نسبتا مطلوب است. در حالیکه کارگاه راسته دوزی از امکانات مطلوبی برخوردار بود, کارگاه های درودگری, مشبک بری روی چوب و پرورش محصولات جالیزی در سطح نامطلوبی قرار داشتند. همچنین, مقایسه امکانات کارگاهی برای این 7 رشته مهارتی حاکی از این بود که کارگاه راسته دوزی نسبت به کارگاه های جالیزی و مشبک بری از امکانات بهتری برخوردار بوده و کارگاه های درودگری, قالی بافی, پرورش گیاهان آپارتمانی و هنر زندگی در خانه نسبت به مشبک بری روی چوب وضعیت مطلوب تری داشتند. با عنایت به یافته های حاصل, پیشنهاداتی به منظور برنامه ریزی هر چه بیشتر در این زمینه ارائه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امین خندقی، مقصود، کاظمی، صدیقه، پاک مهر، حمیده، و اصغری نکاح، سیدمحسن. (1396). ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطه ی حرفه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 14(25 (پیاپی 52))، 84-97. SID. https://sid.ir/paper/127549/fa

    Vancouver: کپی

    امین خندقی مقصود، کاظمی صدیقه، پاک مهر حمیده، اصغری نکاح سیدمحسن. ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطه ی حرفه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1396؛14(25 (پیاپی 52)):84-97. Available from: https://sid.ir/paper/127549/fa

    IEEE: کپی

    مقصود امین خندقی، صدیقه کاظمی، حمیده پاک مهر، و سیدمحسن اصغری نکاح، “ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطه ی حرفه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 14، no. 25 (پیاپی 52)، pp. 84–97، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127549/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button