مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,593
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,495
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه شیوه تدریس معلمان و پرورش نگرش علمی دانش آموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 162 | صفحه پایان 173

چکیده

 هدف این پژوهش, شناسایی رابطه شیوه تدریس معلمان و پرورش نگرش علمی دانش آموزان مدارس ابتدایی دخترانه, در مناطق چهارگانه (شمال, جنوب, شرق و غرب) تهران در سال تحصیلی 89- 88 بوده است. از میان تمامی این مدارس, بیست معلم و بیست کلاس با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته, چک لیست مشاهده, اسناد و فایل فعالیت های کلاسی گردآوری شد. داده ها با آزمون های کلومگروف اسمیرنف, فریدمن, دوجمله ای و ضریب همبستگی اسپیرمن تجزیه وتحلیل شدند. طبق یافته ها, شیوه های مشارکتی, بدیعه پردازی, پرسش و پاسخ, بحث گروهی و آزمایشی با مولفه خلاقیت و شیوه ایفای نقش با کنجکاوی و تفکر انتقادی و شیوه تدریس واحدکار با هر سه مولفه همبستگی معنادار داشتند. بیشترین شیوه های تدریس به کار رفته حفظ و تکرار, سخنرانی, توضیحی, نمایشی و به وسیله رایانه و کم کاربردترین روش ها حل مساله و پرسش و پاسخ, مشارکتی, ایفای نقش و واحدموضوعی بودند, و پیرامون مولفه های نگرش علمی کنجکاوی دانش آموزان مورد مطالعه در حد متوسط و خلاقیت و تفکر انتقادی آنان در وضعیت نامطلوبی قرار داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحی هفشجانی، فرشیده، عارفی، محبوبه، و فتحی واجارگاه، کوروش. (1397). رابطه شیوه تدریس معلمان و پرورش نگرش علمی دانش آموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهر تهران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 15(29 (پیاپی 56) )، 162-173. SID. https://sid.ir/paper/127571/fa

    Vancouver: کپی

    فتحی هفشجانی فرشیده، عارفی محبوبه، فتحی واجارگاه کوروش. رابطه شیوه تدریس معلمان و پرورش نگرش علمی دانش آموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهر تهران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1397؛15(29 (پیاپی 56) ):162-173. Available from: https://sid.ir/paper/127571/fa

    IEEE: کپی

    فرشیده فتحی هفشجانی، محبوبه عارفی، و کوروش فتحی واجارگاه، “رابطه شیوه تدریس معلمان و پرورش نگرش علمی دانش آموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهر تهران،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 15، no. 29 (پیاپی 56) ، pp. 162–173، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127571/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا