مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,931
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

971
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی انواع و مدت زمان استفاده از بازی های رایانه ای و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس شهر کرمان

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 135

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی رابطه بین انواع و مدت زمان استفاده از بازی های رایانه ای و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس دولتی دوره راهنمایی ناحیه 2 شهر کرمان و توصیفی از نوع همبستگی است. تعداد 10289 دانش آموز جامعه آماری را تشکیل می دهند که حجم نمونه شامل 453 نفر است که از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. برای گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته به کار رفت که پایایی آن با استفاده از روش باز آزمایی و آلفای کرانباخ به ترتیب 0.85 و 0.81 مورد تایید قرار گرفت و برای تجزیه و تحلیل داده ها نرم افزارspss , جداول توصیفی, آزمون ANOVA, آزمون کای دو و ضریب همبستگی پیرسون مورد استفاده قرار گرفت. یافته ها حاکی از آن است که دانش آموزان قوی, بازی های ماجرایی را در اولویت قرار داده اند و دانش آموزان متوسط و ضعیف, بازی های جنگی را ترجیح می دهند. بیشترین نوع بازی انجام شده توسط دانش آموزان, بازی های ماجرایی است. پسران بیشتر بازی های جنگی و ورزشی را انتخاب می کنند و دختران بازی های ماجرایی را می پسندند. بین مدت زمان استفاده از بازی ها و پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجود ندارد (P>0.05) اما میان نوع بازی های رایانه ای و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد مهمترین معیار انتخاب .(P<0.05)  بازی ها نظر شخصی فرد و هیجان موجود در بازی ها است و میان این معیارها و انتخاب نوع بازی رابطه معناداری وجود دارد (P<0.05). گرایش دانش آموزان قوی به بازی های رایانه ای کم ولی گرایش دانش آموزان متوسط و ضعیف به بازی های رایانه ای زیاد است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مهرابی فر، فاطمه، مرتضوی، حمید، و لسانی، مهدی. (1391). بررسی انواع و مدت زمان استفاده از بازی های رایانه ای و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس شهر کرمان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 9(34)، 125-135. SID. https://sid.ir/paper/127620/fa

    Vancouver: کپی

    مهرابی فر فاطمه، مرتضوی حمید، لسانی مهدی. بررسی انواع و مدت زمان استفاده از بازی های رایانه ای و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس شهر کرمان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1391؛9(34):125-135. Available from: https://sid.ir/paper/127620/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه مهرابی فر، حمید مرتضوی، و مهدی لسانی، “بررسی انواع و مدت زمان استفاده از بازی های رایانه ای و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس شهر کرمان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 9، no. 34، pp. 125–135، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127620/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا