مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

714
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

140
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش مربیان مدارس ابتدایی شهرستان اهواز بر نحوه مواجهه با کودکان مبتلا به آسم در سال 1377

صفحات

 صفحه شروع 405 | صفحه پایان 411

کلیدواژه

چکیده

 هدف: برای تعیین تاثیر آموزش مربیان مدارس ابتدایی بر نحوه مواجهه با کودکان مبتلا به آسم در یک مطالعه نیمه تجربی و کاربردی تعداد 195 نفر از مدیران, آموزگاران و مراقبین بهداشت مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان اهواز در دو مرحله (قبل و بعد از آموزش) مورد پرسش قرار گرفتند. روش بررسی: در این تحقیق ابزار گرد آوری اطلاعات پرسشنامه ای بود که حاوی سوالاتی در زمینه بیوگرافی افراد مورد مطالعه و نیز 20 سوال علمی در زمینه و علایم, پاتوفیزیولوژی بیماری آسم, تاثیر آسم بر رشد و تکامل, کنترل حملات و درمان آسم, پیشگیری از حملات و درمان دراز مدت و حمایت از کودکان مبتلا به آسم بود. پس از تعیین اعتماد و اعتبار علمی, پرسشنامه در اختیار مربیان و مراقبین بهداشت مدارس قرار داده شد سپس بر اساس نیاز های آموزشی آنها برنامه آموزش آسم تدوین و اجرا شد. دو هفته پس از اجرای طرح آموزشی مجددا از افراد با همان سوالات آزمون مجدد بعمل آمد. یافته ها: نتایج نشان داد که پس از اعمال آموزش های لازم سطح آگاهی افراد افزایش قابل توجهی یافته و کلیه افراد توانستند در هر حیطه امتیاز قابل قبول بدست آورند. نتیجه گیری: بعلاوه بر طبق نتایج حاصله آموزش مربوط به آسم و مراقبت های آن توانسته است در سطوح وسیعی آگاهی مربیان مدارس مورد بررسی را بالا برد و فرضیه مورد پژوهش یعنی طرح آموزش نحوه مواجهه با کودکان مبتلا به آسم بر آگاهی مربیان مدارس موثر بوده و با P=0.001 می تواند قابل پذیرش باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منجم زاده، سیدمهدی، علیجانی رنانی، هوشنگ، لطیفی، سیدمحمود، و رستمی، شهناز. (1385). بررسی تاثیر آموزش مربیان مدارس ابتدایی شهرستان اهواز بر نحوه مواجهه با کودکان مبتلا به آسم در سال 1377. مجله علمی پزشکی جندی شاپور، 5(1 (مسلسل 48))، 405-411. SID. https://sid.ir/paper/12771/fa

    Vancouver: کپی

    منجم زاده سیدمهدی، علیجانی رنانی هوشنگ، لطیفی سیدمحمود، رستمی شهناز. بررسی تاثیر آموزش مربیان مدارس ابتدایی شهرستان اهواز بر نحوه مواجهه با کودکان مبتلا به آسم در سال 1377. مجله علمی پزشکی جندی شاپور[Internet]. 1385؛5(1 (مسلسل 48)):405-411. Available from: https://sid.ir/paper/12771/fa

    IEEE: کپی

    سیدمهدی منجم زاده، هوشنگ علیجانی رنانی، سیدمحمود لطیفی، و شهناز رستمی، “بررسی تاثیر آموزش مربیان مدارس ابتدایی شهرستان اهواز بر نحوه مواجهه با کودکان مبتلا به آسم در سال 1377،” مجله علمی پزشکی جندی شاپور، vol. 5، no. 1 (مسلسل 48)، pp. 405–411، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/12771/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button