مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,923
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

985
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش در کسب مزیت رقابتی

صفحات

 صفحه شروع 82 | صفحه پایان 106

چکیده

 پیچیدگی, تنوع و تغییرات سریع و روزافزون که از خصوصیات بارز محیط امروز سازمان هاست, شرایطی را به وجود آورده است که غفلت, سستی و عدم توجه به آن هر سازمانی را از گردونه رقابت و حتی حیات حذف خواهد کرد, بنابراین هر سازمانی که در اندیشه فعالیت مفید و پرثمر و البته رقابتی است و به دنبال آن است که در این محیط پیچیده حیات مستمر داشته باشد, بایستی هم از تغییرات محیط و فعالیت های رقبا و تحولات جدید غافل نباشد و هم اینکه خود درصدد دستیابی به مزیت های رقابتی باشد تا بتواند از سایر رقبا پیش بیفتد.دانش در دنیای پیشرفته امروز سازمان ها, به سرعت در حال تبدیل شدن به مزیت رقابتی اصلی سازمان هاست. دانش می تواند فرصت مناسبی برای سازمانی باشد که به خوبی آن را می شناسد و مدیریت می کند و, در عین حال, تهدیدی جدی برای سازمانی تلقی شود که تحولات محیط را نمی شناسد و یا نمی خواهد بشناسد.مدیریت دانش که اکنون خود را به عنوان ابزار کلیدی مدیریت قرن جدید مطرح کرده است, فرایند سیستماتیک یافتن, انتخاب کردن, سازماندهی, گزینش و ارایه دانش است که به سازمان کمک می کند تا بصیرت و درک لازم را از تجربه خود به دست آورد.مدیریت دانش با به دست آوردن, ذخیره کردن و سود بردن از دانش, ضمن اینکه به حل مشکل, تصمیم گیری, برنامه ریزی استراتژیک, یادگیری پویا و... کمک می کند از زوال دارایی های ذهنی جلوگیری کرده, به آگاهی سازمان می افزاید و انعطاف پذیری را افزایش می دهد و برای سازمان مزیت رقابتی به وجود می آورد. در این تحقیق سعی شده است تا با بررسی عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش, نقش آنها در ایجاد مزیت رقابتی برای دو شرکت معروف تلویزیون سازی کشور مورد بررسی قرار داده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موغلی، علیرضا. (1387). نقش عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش در کسب مزیت رقابتی. پیک نور- علوم انسانی، 6(1 (مدیریت 2))، 82-106. SID. https://sid.ir/paper/128633/fa

    Vancouver: کپی

    موغلی علیرضا. نقش عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش در کسب مزیت رقابتی. پیک نور- علوم انسانی[Internet]. 1387؛6(1 (مدیریت 2)):82-106. Available from: https://sid.ir/paper/128633/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا موغلی، “نقش عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش در کسب مزیت رقابتی،” پیک نور- علوم انسانی، vol. 6، no. 1 (مدیریت 2)، pp. 82–106، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/128633/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا