مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

586
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای کمک جویی دانشجویان آموزش از راه دور با موفقیت سطح بالا یا پایین

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 73

چکیده

 هدف این مقاله ارایه گزارشی است از بررسیهای انجام شده درباره جنبه های گوناگون کمک جویی دانشجویان دانشگاه آزاد هنگ کنگ, که از موفقیت سطح بالا و موفقیت سطح پایین برخوردار بودند.بررسیها نشان می دهند از نظر آماری تفاوت معناداری میان گروههای موفق سطح بالا و پایین وجود ندارد. اما اکثریت دانشجویان کمک جویی را به عنوان یک روش مطلوب برای یادگیری مورد توجه قرار داده اند. نتایج مصاحبه های انجام شده نشان می دهند که درخواست کنندگان کمک, فکر می کردند که قبل از کمک طلبی, خود باید سعی و تلاش کنند.اغلب دانشجویان نشان داده اند که برای هر مشکلی نباید درخواست کمک کنند؛ مگر اینکه مستقیما با موضوع درسی مورد مطالعه شان در ارتباط باشد. دانشجویان دختر در تمام زمینه ها گرایش بیشتری برای دریافت کمک از خود نشان می دهند و معمولا دانشجویان دختر موفق سطح بالا بیشتر از دانشجویان موفق سطح پایین درخواست کمک می کنند.بیشترین تفاوت بین دانشجویان زن موفق سطح بالا و موفق سطح پایین, در درخواست کمک در زمینه اضطراب آزمون و امتحان, خودانگیزشی و یافتن وقت برای مطالعه مشاهده می شود.اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه ها نشان می دهند که اغلب دانشجویان موفق سطوح بالا و پایین ترجیح می دهند به تنهایی کار کنند.نتیجه مصاحبه ها نشان داد که تعدادی از دانشجویان به ویژه گروههای موفق سطح پایین علاقه مند بودند که به صورت گروهی کار کنند, البته در صورتی که سازماندهی آن آسانتر باشد؛ اگرچه نتایج به دست آمده از این تحقیق, نشان دادند که از لحاظ آماری بین دانشجویان دانشگاه هنگ کنگ در گروههای موفق سطح بالا و موفق سطح پایین در فرایند کمک خواهی تفاوت معناداری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تاپلین، مارگارت. (1383). راهبردهای کمک جویی دانشجویان آموزش از راه دور با موفقیت سطح بالا یا پایین. پیک نور- علوم انسانی، 2(1)، 67-73. SID. https://sid.ir/paper/128660/fa

    Vancouver: کپی

    تاپلین مارگارت. راهبردهای کمک جویی دانشجویان آموزش از راه دور با موفقیت سطح بالا یا پایین. پیک نور- علوم انسانی[Internet]. 1383؛2(1):67-73. Available from: https://sid.ir/paper/128660/fa

    IEEE: کپی

    مارگارت تاپلین، “راهبردهای کمک جویی دانشجویان آموزش از راه دور با موفقیت سطح بالا یا پایین،” پیک نور- علوم انسانی، vol. 2، no. 1، pp. 67–73، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/128660/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button