مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

872
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کنکاش در دنیای مدیریت دانش توافق ها و عدم توافق ها در جامعه دانشگاهی و اجرایی

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 144

چکیده

 در طول پانزده سال گذشته مدیریت دانش از یک نسل به نسل دیگر, به سبب بهبود مستمر و ظهور دیدگاه های جدید در حال تغییر بوده است. تعداد بسیاری از دانشمندان و محققین, چارچوب ها, روش ها و فناوری مدیریت دانش را ارایه کرده اند و درباب مختلف نظری و عملی مدیریت دانش بحث و گفتگو کرده اند. اما هنوز مدیریت دانش باید تحولات زیادی را از سر بگذراند؛ زیرا این مقوله هنوز در مرحله جنسی قرار دارد. هدف این مقاله, کاوش و تحلیل دنیای مدیریت دانش با نگاهی متفاوت است؛ یعنی بررسی و مرور وضع موجود و تجزیه و تحلیل تئوری های توافقات و عدم توافق های مهم پژوهشگران و مجریان برای روشن کردن مباحث کلیدی, که به کنکاش و بررسی بیشتر نیاز دارد.طرح/ روش/ نگرش: نویسندگان این مقاله توافق ها و عدم توافق های مهم پژوهشگران و مجریان رشته مدیریت دانش را با نگاهی جامع, بر پایه منابعی چون کتاب, مقاله و گزارش های منتشر شده و وب سایت های مرتبط مرور و تجزیه و تحلیل کرده اند.یافته ها: براساس توافقات اصلی محققین مدیریت دانش و مجریان آن در سازمان ها, با در نظر گرفتن عدم توافق ها نسل سوم مدیریت دانش برای مطالعات و تحقیقات بیشتر, در چندین حوزه این دانش, رشد و توسعه بیشتر پیدا کند. استنتاجات و محدودیت های پژوهش. مباحث کلیدی که در این پژوهش تاکید شده اند به بررسی بیشتر نیاز دارد. در پی توسعه مدیریت دانش, بر اساس تمرکز بر دانش فرد در دهه 1970 و تمرکز بر دانش گروه در دهه 1990, نسل سوم مدیریت دانش باید معیارهایی برای ارزیابی چارچوب ها, روش ها و نگرش ها و سیستمی برای ارزیابی دانش, دارایی های معنوی و سایر دارایی ها تدوین کند و همچنین یادگیری دو حلقه ای را وارد مدیریت دانش کند و سرمایه گذاری ها و هزینه های مدیریت دانش را تحلیل نماید. از فناوری مدرن برای انتقال دانش های صریح استفاده کند و کاربرد مدیریت دانش را در حوزه های زندگی اجتماعی دیگر توسعه بخشد. همچنین ضرورت دارد که معنی تفاوت های بین مفاهیم مختلف, که در اینجا بحث شده, تبیین گردد.اعتبار/ارزش: ویژگی برجسته این مطالعه تاکید بر بررسی مدیریت دانش در حیطه وسیع تری است که مباحث محققین و مجریان را دربرمی گیرد. این امر به شناسایی و درک بهتر مباحث کلیدی و اساسی مدیریت دانش می انجامد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جمشیدی، علی. (1388). کنکاش در دنیای مدیریت دانش توافق ها و عدم توافق ها در جامعه دانشگاهی و اجرایی. پیک نور- علوم انسانی، 7(4)، 129-144. SID. https://sid.ir/paper/128709/fa

    Vancouver: کپی

    جمشیدی علی. کنکاش در دنیای مدیریت دانش توافق ها و عدم توافق ها در جامعه دانشگاهی و اجرایی. پیک نور- علوم انسانی[Internet]. 1388؛7(4):129-144. Available from: https://sid.ir/paper/128709/fa

    IEEE: کپی

    علی جمشیدی، “کنکاش در دنیای مدیریت دانش توافق ها و عدم توافق ها در جامعه دانشگاهی و اجرایی،” پیک نور- علوم انسانی، vol. 7، no. 4، pp. 129–144، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/128709/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button