Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PEYKE NOOR JOURNAL

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (MANAGEMENT 3)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    771
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 771

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PEYKE NOOR JOURNAL

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (MANAGEMENT 3)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    884
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 884

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PEYKE NOOR JOURNAL

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (MANAGEMENT 3)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    756
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 756

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PEYKE NOOR JOURNAL

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (MANAGEMENT 3)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    992
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 992

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PEYKE NOOR JOURNAL

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (MANAGEMENT 3)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1294
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1294

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PEYKE NOOR JOURNAL

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (MANAGEMENT 3)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    934
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 934

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PEYKE NOOR JOURNAL

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (MANAGEMENT 3)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    877
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 877

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PEYKE NOOR JOURNAL

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (MANAGEMENT 3)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    6709
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6709

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PEYKE NOOR JOURNAL

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4 (MANAGEMENT 3)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1544
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1544

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

فروزنده لطف اله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    3-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    777
  • دانلود: 

    554
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی نظام یادگیری در شرکت مخابرات استان چهارمحال و بختیاری بر اساس مدل سازمان یادگیرنده است. تعداد 150نفر از بین مدیران و کارکنان شرکت با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند و با پرسش نامه محقق ساخته ارزیابی وضعیت سازمان یادگیرنده به انضمام یک پرسش نامه دموگرافیک، مورد ارزیابی گرفتند. پایایی این پرسش نامه با استفاده ازضریب آلفای کرونباخ برابر با 81/0 محاسبه شد. روایی محتوای پرسش نامه نیز به تایید اساتید رسیده است.نتایج آزمون t تک متغیره نشان داد که وضعیت موجود شرکت مخابرات برای تبدیل به سازمان یادگیرنده پایین از سطح مطلوب است (38/37- = t و 000/0 = P). همچنین نتایج آزمون t وابسته نشان داد محدودیت های موجود بالاتر از سطح پتانسیل های موجود هستند (000/0 = P).نتایج تحلیل واریانس نشان داد که دیدگاه مدیران نسبت به وضعیت اصول پنج گانه پیترسنگه بهتر از دیدگاه کارکنان در مورد وضعیت اصول پنج گانه است (000/0 = P). نتایج آزمون واریانس یک راهه نیز مبین آن بود که بین دیدگاه سازمان یادگیرنده افراد با وضعیت تحصیلی رابطه معنی داری وجود داشته است (3/93 = F و 000/0 = P).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 777

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 554 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    13-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1582
  • دانلود: 

    1595
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی نظام ارزشیابی عملکرد در دانشگاه پیام نور بر اساس الگوی پی.سی.ام.ام است. ابتدا مفهوم و فنون ارزشیابی عملکرد کارکنان، به اجمال، مطرح می شود؛ سپس مدل پی.سی.ام.ام، به تفصیل، معرفی و ویژگی های آن بررسی می شود.با طرح روش شناسی تحقیق و ویژگی های جامعه آماری مورد نظر، داده های آماری، به اختصار، تحلیل و نمودار تحلیل مسیر مربوط به روابط بین متغیرهای مستقل و وابسته ترسیم می شود، و در نهایت، فرضیه های تحقیق در بحث قرار می گیرد.ویژگی این پژوهش آزمون مدلی است که به نظر می رسد در سازمان های ایرانی و، به خصوص، در یک دانشگاه ایرانی تاکنون استفاده نشده است. نتایج این تحقیق می تواند به معرفی این مدل و استفاده بیشتر از آن در سازمان های کشور منجر شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1582

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1595 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رسولی رضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    32-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    942
  • دانلود: 

    1375
چکیده: 

موضوع مقاله تجدید ساختار در نظام مدیریت دولتی کشور ترکیه در راه پیوستن به اتحادیه اروپاست. اصلاحات در نظام مدیریت دولتی ترکیه، برای سازگار شدن با اصول و سیاست های مدیریت دولتی اتحادیه اروپا مطرح و در نظر بوده است. در این مقاله، نخست طراحی و سیاست های مدیریت دولتی اتحادیه اروپا ارزیابی شده، سپس در پیوند با آن پیشنهادها و چشم-اندازهایی درباب اصلاح نظام مدیریت دولتی ترکیه ارایه شده است. همچنین، با تاکید به ابعاد منفی و مثبت این نظام، در سطح اصول و عرف معاصر، به ضرورت اصلاح اشاره شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 942

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1375 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

دلیر مالک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    44-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1302
  • دانلود: 

    375
چکیده: 

در این تحقیق، ضمن مرور مفاهیم آموزش و مباحث سازمانی آن، سه فرضیه در باب نقش آموزش نیروی انسانی اداره کل تعاون در افزایش توانایی ها و مهارت شغلی، فرایند تصمیم گیری و ارتباطات سازمانی بررسی می شود. جامعه آماری شامل همه کارکنان اداره کل و، همچنین، اداره های تابع تعاون کل استان تهران است. اطلاعات با پرسش نامه کتبی طیف لیکرت جمع آوری و با استفاده از آزمون مقایسه میانگین با مقدار ثابت (T-test)، آزمون خی – دو (Chi-square test) و آزمون دوجمله ای یا نسبت (Binomial Test) فرضیات پژوهش ارزیابی شد. آزمون های آماری، هر سه فرضیه را تایید کرده و نتایج و پیشنهاداتی نیز مطرح شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1302

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 375 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    66-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    742
  • دانلود: 

    533
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی رابطه چند متغیر فردی و سازمانی با میزان فعالیت های علمی و تحقیقاتی است و مدلی را در جهت پیش بینی این فعالیت ها برای معلمان استان گیلان ارایه می دهد. نمونه پژوهش 400 نفر از معلمان مقاطع مختلف تحصیلی استان گیلان، با روش نمونه گیری چند مرحله ای است. اطلاعات از راه پرسش نامه محقق ساخته، که شامل 47 سوال بود، جمع آوری شد.داده ها با استفاده از آزمون آماری T مستقل، ضریب هم بستگی اسپیرمن و پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شدند.بر اساس یافته های تحقیق، این هفت متغیر از متغیرهای مهم برای پیش بینی فعالیت های علمی و تحقیقاتی معلمان است: میزان آشنایی با روش شناسی علمی، میزان دسترسی به منابع اطلاعاتی، میزان اعتقاد و علاقه مندی شخصی، میزان درآمدزایی فعالیت ها، جنسیت معلمان، میزان درگیری با مشکلات فردی و خانوادگی و مقطع تدریس.یافته ها نشان می دهد که بین متغیرهای پیش بین با متغیر ملاک ـ فعالیت های علمی و تحقیقاتی ـ رابطه مثبت و معنا دار و بین متغیر مقطع تدریس با متغیر ملاک رابطه منفی و معنادار وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 742

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 533 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

تاروردی زاده داوود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    78-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    901
  • دانلود: 

    565
چکیده: 

هدف این تحقیق بررسی رابطه سبک های رهبری با میزان اثربخشی مسوولان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان اردبیل است. روش تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی است و به شکل میدانی اجرا شده است. در این تحقیق، مسوولان و معاونان آموزشی دانشگاه ها جامعه آماری اند؛ بنابراین، اطلاعات لازم با پرسش نامه استاندارد و هنجار شده تحلیل رفتار رهبر موسسه بلانچارد جمع آوری و با نرم افزار spss تجزیه و تحلیل شده است.برای اطمینان کامل از پایایی بودن پرسش نامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است که با ضریب 85% به تایید رسید. البته این پرسش نامه پیش از این، در رساله دوره دکتری در جامعه ایرانی با ضریب پایایی استفاده شده است.نتایج تحقیق نشان می دهد که اثربخشی مسوولین با سبک های رهبری انتخابی ارتباط معنی داری دارد. سن آزمودنی ها و سبک های رهبری انتخابی رابطه معنی داری ندارند. سطح تحصیلات آزمودنی ها و سبک های رهبری انتخابی رابطه معنی داری ندارند. سابقه آزمودنی ها و سبک های رهبری انتخابی رابطه معنی داری ندارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 901

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 565 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

پناهی بلال

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    88-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    6820
  • دانلود: 

    12392
چکیده: 

در زمان معاصر، که بدگمانی و سوءظن بر روحیه بیشتر مدیران حاکم است، متاسفانه، تعداد کمی از سازمان ها می توانند به کیفیت مطلوب تیمی، همکاری و اعتماد در فرهنگ هایشان ببالند. مدیران برای ساختن و تقویت اعتماد بین دو یا چند بخش، باید بدانند که چگونه افراد اعتماد افراد دیگر، گروه یا سازمان را تجربه و درک می کنند و چگونه اعتماد بین افراد یا گروه ها در خلال زمان رشد می کند . به عبارت دیگر، درک این مطلب ضروری است که چگونه اعتماد از نظر روانی در افراد دیگر تجربه می شود پیش از اینکه تاثیرش بر رفتار، انتظارات و نتایج حاصل از اعتماد بین افراد در سازمان، تجزیه و تحلیل شود.در این مقاله، با ارایه تعاریفی از اعتماد و بر شمردن ابعاد آن به اهمیت اعتماد در زندگی و سازمان پرداخته می شود. نیز چگونگی تاثیرگذاری اعتماد بر متغیرهای دیگر بیان شده و تکامل اعتماد و چگونگی تاثیر آن بر شرکت و تیم های کاری تحلیل شده است. مقاله درصدد بیان این امر است که تجربه اعتماد با کنش متقابل ارزش ها، نگرش ها و حالت ها و احساسات افراد تعیین می شود. نیز با بکارگیری «دیدگاه تعاملی سمبلیک» بررسی می شود که اعتماد چگونه در طول زمان تغییر و رشد می کند و چگونه می توان به اعتمادسازی در سازمان پرداخت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6820

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 12392 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    104-116
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1010
  • دانلود: 

    1191
چکیده: 

با توجه به اهمیت اقتصاد مبتنی بر دانش و نقش فزاینده دارایی های نامشهود در سودآوری و شکل گیری شیوه های نوین اقتصادی کسب و کار، دیگر نمی توان با ابزارهای اندازه گیری عملکرد دوران اقتصاد صنعتی موفقیت سازمان را سنجید.ارزیابی متوازن یکی از مهم ترین و نوین ترین فن های ارزیابی عملیات عملکرد سازمان و چهارچوبی برای مدیریت راهبردی در راستای تغیرات سازمانی است. با آن می توان عملکرد مدیران سازمان ها را از جنبه های مالی، مشتریان، فرایند داخلی، یادگیری و رشد و نوآوری و حتی جنبه های غیربازاری-جنبه های زیست محیطی و اجتماعی-که ابعاد فرایند توسعه پایدار را شکل می دهند ارزیابی کرد. لحاظ کردن جنبه غیربازاری-در قالب نگاه به موضوعاتی چون امنیت، سلامتی و تندرستی جامعه، حفاظت محیط زیست، کار کودکان، آزادی عمل و مشروعیت قانونی-در سیستم ارزیابی متوازن استاندارد که کاپلن و نورتون ارایه داده اند، مناسب به نظر می رسد. برای طراحی آن باید تاثیر سازه ها و عوامل مهمی چون اندازه شرکت، حجم دوایر و ساختار سرمایه در هر صنعت که منجر به ایجاد و گسترش ارزیابی متوازن می شود در نظر گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1010

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1191 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    117-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    885
  • دانلود: 

    653
چکیده: 

این پژوهش به بررسی میزان تحقق ابعاد سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش شهر اصفهان پرداخته است. نیز، در ضمن آن، هدفی فرعی، یعنی تعیین نظرات معلمان بر اساس متغیرهای جنسیت، سنوات خدمت و سطح تحصیلات دنبال شده است.روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و جامعه آماری نیز شامل همه معلمان دوره راهنمایی شهر اصفهان، در سال تحصیلی 1384- 1385، و تعداد آنها در زمان انجام پژوهش 2000 نفر بوده است. در پایان پژوهش نتایجی در پیرامون موضوعات زیر به دست آمد:میزان تحقق بعد مهارت شخصی از ابعاد سازمان یادگیرنده؛ میزان تحقق بعد بصیرت مشترک از ابعاد سازمان یادگیرنده؛ میزان تحقق بعد مدل های ذهنی از ابعاد سازمان یادگیرنده؛ میزان تحقق بعد یادگیری تیمی از ابعاد سازمان یادگیرنده؛ میزان تحقق بعد تفکر سیستمی از ابعاد سازمان یادگیرنده.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 885

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 653 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

جمشیدی علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    129-144
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    763
  • دانلود: 

    776
چکیده: 

در طول پانزده سال گذشته مدیریت دانش از یک نسل به نسل دیگر، به سبب بهبود مستمر و ظهور دیدگاه های جدید در حال تغییر بوده است. تعداد بسیاری از دانشمندان و محققین، چارچوب ها، روش ها و فناوری مدیریت دانش را ارایه کرده اند و درباب مختلف نظری و عملی مدیریت دانش بحث و گفتگو کرده اند. اما هنوز مدیریت دانش باید تحولات زیادی را از سر بگذراند؛ زیرا این مقوله هنوز در مرحله جنسی قرار دارد. هدف این مقاله، کاوش و تحلیل دنیای مدیریت دانش با نگاهی متفاوت است؛ یعنی بررسی و مرور وضع موجود و تجزیه و تحلیل تئوری های توافقات و عدم توافق های مهم پژوهشگران و مجریان برای روشن کردن مباحث کلیدی، که به کنکاش و بررسی بیشتر نیاز دارد.طرح/ روش/ نگرش: نویسندگان این مقاله توافق ها و عدم توافق های مهم پژوهشگران و مجریان رشته مدیریت دانش را با نگاهی جامع، بر پایه منابعی چون کتاب، مقاله و گزارش های منتشر شده و وب سایت های مرتبط مرور و تجزیه و تحلیل کرده اند.یافته ها: براساس توافقات اصلی محققین مدیریت دانش و مجریان آن در سازمان ها، با در نظر گرفتن عدم توافق ها نسل سوم مدیریت دانش برای مطالعات و تحقیقات بیشتر، در چندین حوزه این دانش، رشد و توسعه بیشتر پیدا کند. استنتاجات و محدودیت های پژوهش. مباحث کلیدی که در این پژوهش تاکید شده اند به بررسی بیشتر نیاز دارد. در پی توسعه مدیریت دانش، بر اساس تمرکز بر دانش فرد در دهه 1970 و تمرکز بر دانش گروه در دهه 1990، نسل سوم مدیریت دانش باید معیارهایی برای ارزیابی چارچوب ها، روش ها و نگرش ها و سیستمی برای ارزیابی دانش، دارایی های معنوی و سایر دارایی ها تدوین کند و همچنین یادگیری دو حلقه ای را وارد مدیریت دانش کند و سرمایه گذاری ها و هزینه های مدیریت دانش را تحلیل نماید. از فناوری مدرن برای انتقال دانش های صریح استفاده کند و کاربرد مدیریت دانش را در حوزه های زندگی اجتماعی دیگر توسعه بخشد. همچنین ضرورت دارد که معنی تفاوت های بین مفاهیم مختلف، که در اینجا بحث شده، تبیین گردد.اعتبار/ارزش: ویژگی برجسته این مطالعه تاکید بر بررسی مدیریت دانش در حیطه وسیع تری است که مباحث محققین و مجریان را دربرمی گیرد. این امر به شناسایی و درک بهتر مباحث کلیدی و اساسی مدیریت دانش می انجامد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 763

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 776 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button