مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,198
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

(محدودیتهای ناشی از سن بلوغ در یادگیری زبان دوم: دستیابی به دستور جهانی)

صفحات

 صفحه شروع 136 | صفحه پایان 156

چکیده

 برخی از دانشمندان بر این باورند که بین سنی که فرد یادگیری زبان دوم را آغاز می کند و توانش زبانی او در این زبان رابطه منفی وجود دارد. چنین فرض شده است که بلوغ زیستی برای یادگیری زبان ایجاد محدودیت می کند. البته, تمام عرصه های زبان در افراد گوناگون در زمانی واحد تحت تاثیر این محدودیت قرار نمی گیرند. این مقاله به دنبال آن است که تاثیرات این دوره حساس را تا چه حد می توان در مشخصه های جهانی زبان, که ذاتی تلقی می شود, جست. همجواری, اصل مقوله تهی (ESP) یا معلول that رد, و وابستگی ساختاری, ساخته های ذاتی مبتنی بر فرضیه اند که در این مقاله بررسی می شوند. آزمون به دو بخش تقسیم می شود: نقضهای متغیر و ثابت. از نظر ما, نتایج مطالعه حاضر نشان می دهد که تاثیر منفی شدیدی بین افزایش سن شروع یادگیری زبان و تشخیص نقضهای دستور جهانی از جانب یادگیرنده وجود دارد. علاوه بر این, تفاوتهای گروهی نیز اهمیت دارند, چرا که عملکرد گروه 1 همواره در حد سخنگویان بومی بود؛ گروه 2 در بسیاری موارد نتوانست در حد بومی عمل کند؛ گروه 3, در هیچ یک از شرایط تحت بررسی, نتوانست به حد بومی و گروه 1 برسد. می توان نتیجه گیری کرد که (الف) سطح نهایی عملکرد یادگیری زبان دوم به سن شروع یادگیری بستگی دارد, (ب) دوره های حساسی وجود دارد که پیشرفت زبانی را کنترل می کند, دوره هایی که طی آنها فراگیری قابلیتهای گوناگون زبانی بسیار ثمربخش است, اما بعد از این دوره یادگیری زبان نامنظم و ناقص خواهد بود, (ج) آسیب ناشی از به تعویق افتادن سن شروع یادگیری افزایشی است و هرگز متوقف نخواهد شد. حاصل دیگر این مطالعه آن است که چون فراگیران زبان در هیچ یک از دو نوع نقض به پای سخنگوی بومی نمی رسند, نتیجه می گیریم که سن یادگیری بر هر دو نوع دانش دستور جهانی متغیر و ثابت موثر است. نتیجه این می شود که سن آغاز یادگیری تاثیر چشم گیری بر دستاورد نهایی زبان آموزان در زبان دوم دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایروانی، حسن. (1384). (محدودیتهای ناشی از سن بلوغ در یادگیری زبان دوم: دستیابی به دستور جهانی). پیک نور- علوم انسانی، 3(4 (زبان و ادبیات 2))، 136-156. SID. https://sid.ir/paper/128780/fa

    Vancouver: کپی

    ایروانی حسن. (محدودیتهای ناشی از سن بلوغ در یادگیری زبان دوم: دستیابی به دستور جهانی). پیک نور- علوم انسانی[Internet]. 1384؛3(4 (زبان و ادبیات 2)):136-156. Available from: https://sid.ir/paper/128780/fa

    IEEE: کپی

    حسن ایروانی، “(محدودیتهای ناشی از سن بلوغ در یادگیری زبان دوم: دستیابی به دستور جهانی)،” پیک نور- علوم انسانی، vol. 3، no. 4 (زبان و ادبیات 2)، pp. 136–156، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/128780/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button