مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

884
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی وظایف و خطرات شغل راهبری مترو و ارایه راهکارهای کنترلی

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 57

چکیده

 زمینه و هدف: شغل راهبری قطار درون شهری در طبقه مشاغل نوظهور در ایران است و بنابراین, تا کنون مطالعات محدودی بر روی واکاوی وظایف و خطرات این شغل انجام شده است. با توجه به این امر, این مطالعه با هدف واکاوی وظایف و خطرات شغل راهبری مترو و ارایه راهکارهای کنترلی انجام شده است. روش بررسی: این مطالعه از نوع کیفی است که طی سالهای 1392 الی 1393 در مترو شهر تهران انجام شده است. در این مطالعه که مطالعه ای تلفیقی است داده ها به روش های بررسی میدانی, بررسی اسنادی, مصاحبه انفرادی, مصاحبه گروهی متمرکز و بحث گروهی متمرکز گردآوری شدند. از روش های واکاوی وظیفه, مدل سازمانی حوادث, سیستم طبقه بندی فاکتورهای انسانی, واکاوی اثر و حالت شکست, واکاوی درخت واقعه, واکاوی درخت خطا, مدل انرژی هادن, واکاوی پایش مدیریت و درخت ریسک, امتیاز اولویت ریسک و حدود پایین و بالای کنترل در شناسایی و واکاوی خطرات استفاده شد. یافته ها: به دلیل گستردگی وظایف شغل راهبری, راهبران در شغل خود با خطرات متعددی مواجه هستند. در حالت فعال بودن سیستم ایمنی خودکار (ATP), بیشتر خطرات در شرایط تحت کنترل و در حالت غیر فعال بودن این سیستم, بیشتر خطرات غیر قابل کنترل هستند. نتیجه گیری: عدم توازن تعهد مدیریت به ایمنی در مقابل تعهد به مشتری مداری, ریشه بسیاری از نقص های سیستم و خطرات در عملیات و شغل راهبری است. با استقرار سیستم مجوز کار در حالت غیر فعال بودن ATP, می توان بسیاری از خطرات جدی را تحت کنترل قرار داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسروی، یحیی، حسن زاده رنگی، نرمین، و فرشاد، علی اصغر. (1395). واکاوی وظایف و خطرات شغل راهبری مترو و ارایه راهکارهای کنترلی. سلامت کار ایران، 13(6 )، 46-57. SID. https://sid.ir/paper/128958/fa

    Vancouver: کپی

    خسروی یحیی، حسن زاده رنگی نرمین، فرشاد علی اصغر. واکاوی وظایف و خطرات شغل راهبری مترو و ارایه راهکارهای کنترلی. سلامت کار ایران[Internet]. 1395؛13(6 ):46-57. Available from: https://sid.ir/paper/128958/fa

    IEEE: کپی

    یحیی خسروی، نرمین حسن زاده رنگی، و علی اصغر فرشاد، “واکاوی وظایف و خطرات شغل راهبری مترو و ارایه راهکارهای کنترلی،” سلامت کار ایران، vol. 13، no. 6 ، pp. 46–57، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/128958/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button