Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,134
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

646
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و آزمایش الگوی آموزشی بهبود انگیزه آموختن بر اساس نظریه سازایی گری اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 83

چکیده

 مقدمه: هدف این پژوهش ساخت الگوی آموزشی برای بهبود انگیزه آموختن بر اساس نظریه سازایی گری اجتماعی بود. انگیزه آموختن بر اساس نظریه سازایی گری اجتماعی, تحت تاثیر سه عامل درونی خودتواناپنداری, خودگردانی و خودرسانی است.روش: الگوی آموزشی بهبود انگیزه آموختن در چهارچوب نیمه آزمایشی متشکل از دو گروه دانشجویان کارشناسی بررسی شد. گروه ها که با دو روش متفاوت, آموزش به روش هم آموزی و آموزش به روش سنتی, نیم سال آموزشی را گذرانده بودند, مورد ارزیابی به روش پیش آزمون و پس آزمون قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده در این تحقیق, آزمون سنجش انگیزه آموختن در دانشجویان ایرانی است که سازه های انگیزه آموختن را می سنجید.یافته ها: انگیزه آموختن و کارکرد تحصیلی آموزندگان در گروه مورد آزمایش و همچنین خودتواناپنداری و خودگردانی آموزندگان پس از اجرای الگوی آموزشی بهبود یافت. الگوی آموزشی بهبود انگیزه آموختن منجر به بهبود ابعاد شناختی, رفتاری و عاطفی انگیزه آموختن شد و ماندگاری خودتواناپنداری و خودگردانی آموزندگان 4 ماه پس از اجرای الگوی آموزشی همچنان پایدار باقی ماند.نتیجه گیری: بهبود انگیزه آموختن تحت تاثیر خودگردانی و خودتواناپنداری آموزندگان است. روش هم آموزی روشی موثر در بهبود انگیزه آموختن است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    راهب، غنچه، حمیدی، منصورعلی، اخوان تفتی، مهناز، و رضابخش، حسین. (1388). طراحی و آزمایش الگوی آموزشی بهبود انگیزه آموختن بر اساس نظریه سازایی گری اجتماعی . مجله علوم رفتاری، 3(1)، 79-83. SID. https://sid.ir/paper/129670/fa

    Vancouver: کپی

    راهب غنچه، حمیدی منصورعلی، اخوان تفتی مهناز، رضابخش حسین. طراحی و آزمایش الگوی آموزشی بهبود انگیزه آموختن بر اساس نظریه سازایی گری اجتماعی . مجله علوم رفتاری[Internet]. 1388؛3(1):79-83. Available from: https://sid.ir/paper/129670/fa

    IEEE: کپی

    غنچه راهب، منصورعلی حمیدی، مهناز اخوان تفتی، و حسین رضابخش، “طراحی و آزمایش الگوی آموزشی بهبود انگیزه آموختن بر اساس نظریه سازایی گری اجتماعی ،” مجله علوم رفتاری، vol. 3، no. 1، pp. 79–83، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129670/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا