مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

966
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

643
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر میزان شناخت رده محصول و تمایز میان برندهای موجود در پذیرش تعمیم برند

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 132

چکیده

 یکی از اهداف اصلی شرکت ها در بازار, حفظ و توسعه سهم بازار است که در عین حال یکی از دغدغه های اصلی آنان نیز به شمار می رود. از آنجا که برند شرکت ها, یکی از اصلی ترین سرمایه های آن ها است, بازاریابان همواره در جست وجوی راهکارهایی بوده اند تا با آنها, شرکت ها به اهدافشان نائل آیند. به دلیل پرهزینه و زمان بر بودن ایجاد و خلق برند جدید, استفاده از راهبرد تعمیم برند می تواند بازاریابان را در رسیدن به این مهم یاری کند. البته بدین منظور, باید عوامل متعددی را که می تواند در پذیرش تعمیم برند از سوی مصرف کنندگان موثر باشد نیز مد نظر قرار داد. در این تحقیق فقط دو عاملِ «میزان شناخت رده محصول» و «تمایز میان برندهای موجود در یک رده محصول» و البته تعامل آن ها به عنوان «عوامل موثر در پذیرش تعمیم برند» شناخته شده است؛ ولی از آنجا که درگیری با محصول نیز می تواند بسیار اثرگذار باشد, این بررسی در دو گروه محصولات با درگیری کم و زیاد انجام می گیرد. بنابراین, هدف این مقاله بررسی تاثیر میزان شناخت رده محصول و تمایز میان برندهای موجود در یک رده محصول و تعامل آن ها در پذیرش تعمیم برند است. از این رو, عکس العمل مصرف کنندگان را نسبت به هشت محصول جدید فرضی که از هشت برند واقعی و جاافتاده در بازار استفاده کرده است – چهار محصول با درگیری کم و چهار محصول با درگیری زیاد- ارزیابی می کند. روش تحقیق حاضر, توصیفی و از نوع پیمایشی است و برای جمع آوری داده های آن از پرسش نامه استفاده شده است. شیوه تجزیه و تحلیل های آماری نیز طرح های تکراری, آنوا و آنکوا است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که دو عامل مذکور و تعامل آن ها تنها در پذیرش تعمیم برند محصولات کالایی (با درگیری کم) و خدماتی (با درگیری زیاد) ساخت خارج ایران اثرگذار بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیرشاهی، میراحمد، یزدانی، حمیدرضا، و پارسا، سمانه. (1391). تاثیر میزان شناخت رده محصول و تمایز میان برندهای موجود در پذیرش تعمیم برند. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 6(1 (پیاپی 11))، 107-132. SID. https://sid.ir/paper/129821/fa

    Vancouver: کپی

    امیرشاهی میراحمد، یزدانی حمیدرضا، پارسا سمانه. تاثیر میزان شناخت رده محصول و تمایز میان برندهای موجود در پذیرش تعمیم برند. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)[Internet]. 1391؛6(1 (پیاپی 11)):107-132. Available from: https://sid.ir/paper/129821/fa

    IEEE: کپی

    میراحمد امیرشاهی، حمیدرضا یزدانی، و سمانه پارسا، “تاثیر میزان شناخت رده محصول و تمایز میان برندهای موجود در پذیرش تعمیم برند،” اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، vol. 6، no. 1 (پیاپی 11)، pp. 107–132، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129821/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button