مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

755
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی استفاده از جاذبه «ترس و نگرانی در انسان نسبت به تامین آینده خود» در تبلیغات تجاری از دیدگاه اسلام

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 140

چکیده

 برای اثرگذاری پیام در تبلیغات از جاذبه های مختلفی استفاده می شود, یکی از این جاذبه ها, جاذبه ترس است که بیشتر در حوزه تبلیغات اجتماعی و بازاریابی اجتماعی کاربرد دارد. این جاذبه, با به تصویر کشیدن پیامدهای منفی انجام یک رفتار یا ترک آن, منجر به برانگیختگی درونی فرد شده و او را به سمت رفتار مطلوب هدایت می کند. یکی از موضوعات تجاری که در آن از جاذبه ترس استفاده می شود, اطمینان نسبت به آینده است, به عبارت دیگر, از طریق ایجاد نگرانی و اضطراب نسبت به تامین نیازهای آینده, او را به سمت خرید محصول پیشنهادشده که به ادعای پیام تبلیغاتی می تواند سطح نگرانی را کاهش دهد, سوق می دهد. در نوشتار حاضر تلاش شده است تا در ابتدا تحلیل محتوایی از تیزرهای تبلیغاتی یک سپرده سرمایه گذاری که در آن از عنصر نگرانی نسبت به تامین آتیه استفاده شده است, ارائه شود. در این تحلیل مشخص شد که سطح برانگیختگی و اضطراب ایجادشده در این تبلیغات, چندان زیاد نیست.اما بر اساس این یافته ها, اصول و راهبردهای سلبی برای تولید پیام های تبلیغاتی بر مبنای نگاه اسلامی در خصوص به کارگیری جاذبه ترس در حوزه تبلیغات تجاری ارائه شد.این سه اصل عبارت اند از: ممنوعیت ایجاد ترس و نگرانی نسبت به تامین هزینه های آینده, ممنوعیت معادل قرار دادن محصول با مفاهیمی نظیر تضمین موفقیت آینده, گنجینه و ثروت حقیقی برای آینده و... و در نهایت ممنوعیت نشان دادن تصویر قطعی الوقوع از تامین نیازهای آینده در صورت خرید محصول تبلیغ شده.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مسعودی پور، سعید. (1396). بررسی استفاده از جاذبه «ترس و نگرانی در انسان نسبت به تامین آینده خود» در تبلیغات تجاری از دیدگاه اسلام. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 11(1 (پیاپی 21) )، 109-140. SID. https://sid.ir/paper/129892/fa

    Vancouver: کپی

    مسعودی پور سعید. بررسی استفاده از جاذبه «ترس و نگرانی در انسان نسبت به تامین آینده خود» در تبلیغات تجاری از دیدگاه اسلام. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)[Internet]. 1396؛11(1 (پیاپی 21) ):109-140. Available from: https://sid.ir/paper/129892/fa

    IEEE: کپی

    سعید مسعودی پور، “بررسی استفاده از جاذبه «ترس و نگرانی در انسان نسبت به تامین آینده خود» در تبلیغات تجاری از دیدگاه اسلام،” اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، vol. 11، no. 1 (پیاپی 21) ، pp. 109–140، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129892/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button