Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

833
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

501
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی برونداد علمی دانشیاران و استادان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران از طریق اندازه گیری شاخص هرش؛ 1387

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 60

چکیده

 مقدمه: یکی از مهمترین روشهای ارزیابی برونداد علمی محققان و مراکز تحقیقاتی استفاده از شاخص هرش می باشد. از مهمترین مزایای این شاخص سنجش همزمان کمیت و کیفیت بروندادهای علمی می باشد. در این پژوهش میزان شاخص ذکر شده برای دانشیاران و استادان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران محاسبه و مورد بررسی قرار گرفت.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع کاربردی- توصیفی می باشد. جامعه پژوهش 101 نفر استادان و دانشیاران دانشکده پزشکی هستند. داده های اصلی پژوهش شامل تعداد مقالات و تعداد استنادات به هر مقاله از طریق جست وجو در نمایه نامه های استنادی تحت وب, Web Of Science, Scopusو Google Scholar جمع آوری شدند. با تلفیق داده های به دست آمده ازهر پایگاه داده های شاخص هرش هر فرد محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده شد.یافته ها: متوسط شاخص هرش برای کل جامعه مورد بررسی 76/2 به دست آمد. متوسط و انحراف استاندارد شاخص هرش استادان بالاتر از مقادیر دانشیاران؛ و شاخص هرش استادان و دانشیاران شاغل در رشته های علوم پایه بالاتر گروه مشابه در رشته های علوم بالینی؛ و در مردان بیشتر از زنان است, هیچیک از زنان شاخص هرش بیشتر از 6 نداشته اند در حالی که 2/10 درصد از مردان شاخص هرش بیش از 6 داشته اند. بالاترین شاخص هرش به دست آمده عدد 16, متعلق به یکی از استادان رشته نفرولوژی است. شاخص هرش 17 نفر برابر صفر محاسبه شد.بحث و نتیجه گیری: استادان و دانشیاران دانشکده علوم پزشکی از نظر شاخص هرش کسب شده با توجه به تعریف شاخص و پژوهش های بین المللی شاخص هرش در حوزه پزشکی (علوم بالینی) و زیست/پزشکی (علوم پایه) در سطح ضعیفی قرار دارند و اکثر حتی تعداد کل مقالات و تعداد کل استنادات شان نیز در سطح پایینی قرار دارند. به نظر می رسد شاخص هرش حتی در زمینه های موضوعی مشابه نیز تحت تاثیر  مولفه هایی همانند کشور محل سکونت؛ امکانات موجود, بودجه تحقیقاتی, تعداد محققان شاغل و زبان است و علاوه بر الگوی استنادی- انتشاراتی, میزان دسترس پذیری مقالات بر شاخص هرش کسب شده موثر است. 

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی بیک، محمدرضا، و روستاآزاد، لیلا. (1388). ارزیابی برونداد علمی دانشیاران و استادان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران از طریق اندازه گیری شاخص هرش؛ 1387. مدیریت سلامت، 12(36)، 53-60. SID. https://sid.ir/paper/130029/fa

    Vancouver: کپی

    علی بیک محمدرضا، روستاآزاد لیلا. ارزیابی برونداد علمی دانشیاران و استادان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران از طریق اندازه گیری شاخص هرش؛ 1387. مدیریت سلامت[Internet]. 1388؛12(36):53-60. Available from: https://sid.ir/paper/130029/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا علی بیک، و لیلا روستاآزاد، “ارزیابی برونداد علمی دانشیاران و استادان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران از طریق اندازه گیری شاخص هرش؛ 1387،” مدیریت سلامت، vol. 12، no. 36، pp. 53–60، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130029/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا