Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,918
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,176
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش شش سیگما در بهبود کیفیت خدمات موسسات مراقبت بهداشتی

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 40

چکیده

 مقدمه: موسسات مراقبت بهداشتی به خاطر ماهیت ویژه خدمات پزشکی, امکان پذیر نبودن ارزیابی خدمات از طرف مشتریان و افزایش انتظارات بیماران و مراجعین ناگزیر به استفاده از رویکردها و تکنیک های مختلف مدیریتی هستند. در دهه اخیر شش سیگما به عنوان یک رویکرد سیستماتیک و قدرتمند در دستیابی به بهبود کیفیت خدمات بهداشتی درمانی و کنترل هزینه ها مطرح شده است. شش سیگما یک رویکرد سیستماتیک و آماری است که هدف آن مشخص کردن نواقص عملکرد فرآیندها و کاهش خطای آن دسته از فرآیندهای کاری و بالینی است که با صرف زمانی طولانی, هزینه بالا و پیامد ضعیف انجام می شود. هدف مقاله حاضر, بررسی نقش شش سیگما در بهبود کیفیت خدمات موسسات مراقبت بهداشتی و پیشنهاد مکانیسم اجرایی آن در موسسات مراقبت بهداشتی ایران است. این مطالعه به صورت مروری بوده که با استفاده از منابع کتابخانه ای و اینترنتی انجام یافته است. مروری بر مطالعات: نتایج تجربی در کشورهای مختلفی که رویکرد شش سیگما را در موسسات مراقبت بهداشتی اجرا کرده اند, تاثیر این رویکرد را حداقل شامل موارد بهبود چرخه زمانی و چرخه گردش بیمار در بخش اورژانس, اطاق عمل, خدمات رادیولوژی, آزمایشگاهی, مدیریت تامین, مدیریت درمان آنتی بیوتیک, بهبود برنامه زمان بندی فعالیت کادر بیمارستانی کاهش خطای پزشکی و صرفه جویی در هزینه ها می دانند. همچنین بسترسازی مناسب و آموزش مداوم را از ضروریات اجرای آن عنوان می کنند. نتیجه گیری: شش سیگما یک رویه سیستماتیک برای بهبود فرآیندهای کاری بر پایه نیاز مشتری و تجزیه و تحلیل واقعی فرآیندهای در حال انجام در هر موسسه ارایه می کند. این موضوع تفاوت شش سیگما با سایر روش ها و دلیل اصلی بکارگیری در موسسات مراقبت بهداشتی است. صرف نظر از این تفاوت ها, پیاده سازی هر رویکردی به بسترسازی و پذیرش فرهنگ کیفیت در آن سازمان نیاز دارد. همچنین, بهبود کیفیت فرآیندی مستمر است که با همکاری و تعامل گروه های کاری و استفاده از ابزارها و متدولوژی مناسب برای حل هر مشکل خاص انجام می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدی، فرخنده. (1386). نقش شش سیگما در بهبود کیفیت خدمات موسسات مراقبت بهداشتی. مدیریت سلامت، 10(28)، 31-40. SID. https://sid.ir/paper/130088/fa

    Vancouver: کپی

    اسدی فرخنده. نقش شش سیگما در بهبود کیفیت خدمات موسسات مراقبت بهداشتی. مدیریت سلامت[Internet]. 1386؛10(28):31-40. Available from: https://sid.ir/paper/130088/fa

    IEEE: کپی

    فرخنده اسدی، “نقش شش سیگما در بهبود کیفیت خدمات موسسات مراقبت بهداشتی،” مدیریت سلامت، vol. 10، no. 28، pp. 31–40، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130088/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا