Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,018
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

534
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش کارکنان دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به نحوه ارزشیابی عملکرد آنان در سال 1386

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 22

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی عملکرد, تحلیلی منظم از پاسخگویی فعالیتهای فردی به اهداف و وظایف است. این پژوهش با هدف تعیین نگرش کارکنان دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی اهواز در زمینه ارزشیابی عملکرد سالانه شان انجام شد.روش بررسی: این مطالعه توصیفی - پیمایشی, به صورت مقطعی با استفاده از روش سرشماری در بین 150 نفر از کارکنان شاغل در دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال 1386 صورت گرفت. داده های موردنظر از طریق پرسشنامه حاوی 55 سوال گردآوری شد. پاسخ به سوالات بر اساس مقیاس لیکرت (از کاملا مخالف تا کاملا موافق) بود. داده ها پس از گردآوری به وسیله نرم افزار آماری SPSS نسخه 11 و آزمون های آماری توصیفی و تحلیلی مرتبط تحلیل گردید.یافته ها: 54.7 درصد از افراد مورد مطالعه زن و بقیه مرد بودند. از لحاظ سنی, 20.7 درصد افراد در گروه سنی 20-30, 50 درصد 31-40, 26.7 درصد 50-41 و 2.7 درصد در گروه بالاتر از 50 سال قرار داشتند. میانگین و انحراف معیار سن افراد مورد مطالعه 37.7±7.2 سال بود. 66.32 درصد افراد, در مورد انجام ارزشیابی دارای دیدگاه مثبت, 17.35 درصد دارای دیدگاه منفی و 16.33 درصد افراد بدون دیدگاه خاص بودند. در زمینه نحوه اجرای ارزشیابی کنونی عملکرد کارکنان, 39.75 درصد افراد دیدگاه منفی, 34.41 درصد دیدگاه مثبت و 25.84 درصد دیدگاه خنثی داشتند. طبق آزمون آماری کای دو با ضریب اطمینان 95 درصد بین دیدگاه افراد در زمینه ضرورت ارزشیابی کارکنان و نیز دیدگاه افراد در زمینه ضرورت ارزشیابی کارکنان و نیز دیدگاه آنها در زمینه نحوه انجام ارزشیابی جاری رابطه آماری معنی دار به دست آمد (p=0.001).نتیجه گیری: طبق این مطالعه, اکثر کارکنان انجام ارزشیابی را ضروری دانستند, اما نسبت به ارزشیابی جاری نگرش مثبتی نداشته یا بی تفاوت بودند. شاید این نوع نگرش ناشی از روش ها, معیارها و ضوابط مورد استفاده در ارزشیابی باشد. مهمترین مولفه در بهبود فرآیند ارزشیابی عملکرد کارکنان, آشنایی آنان با رسالت و خط مشی های سازمان و شفاف نمودن روش و اهداف ارزشیابی و ارایه بازخورد مناسب از طرف مدیران و سرپرستان است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترابی، امین، و ستوده، سعیده. (1388). نگرش کارکنان دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به نحوه ارزشیابی عملکرد آنان در سال 1386. مدیریت سلامت، 12(38)، 17-22. SID. https://sid.ir/paper/130289/fa

    Vancouver: کپی

    ترابی امین، ستوده سعیده. نگرش کارکنان دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به نحوه ارزشیابی عملکرد آنان در سال 1386. مدیریت سلامت[Internet]. 1388؛12(38):17-22. Available from: https://sid.ir/paper/130289/fa

    IEEE: کپی

    امین ترابی، و سعیده ستوده، “نگرش کارکنان دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به نحوه ارزشیابی عملکرد آنان در سال 1386،” مدیریت سلامت، vol. 12، no. 38، pp. 17–22، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130289/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا